Bryggerlaug i Rogaland

Hei folkens,

Må bare få sagt hvor imponerende mye info og lærdom det finnes her på forumet.
Jeg er selv blodfersk innen hjemmebrygging, men snapper opp litt etter litt via forumet og bøker.
Uansett har jeg funnet en hobby som virker utrolig spennende og sosial.

Etter litt lesing og søk etter lokale bryggerlaug, så finner jeg ikke så mye i Rogaland?
Ser at Oslo og Trondheim har etablert seg med skikkelige bryggerlaug.
Dette er vel noe vi burde få til i Rogaland også?

Leste litt om Trøndersk Bryggerlaug, og må jo si at dette virker veldig kjekt ut.
Møtes for litt prøvesmaking, arrangere turer sammen til lokale bryggerier, temakvelder og ikke minst den sosiale biten oppi det hele.

Hva mener Rogalendingene :jaha:
 
Hjemmebryggerne i Sør-Rogaland har hatt to "Oktoberfest"-treff hos Hølland Brygg på Ogna. Videre treffes en del av oss (inkl. ølentusiaster som ikke brygger selv) på det lukkede arrangementet "Onsdag i Annen" på Cardinal annenhver onsdag.
Tror også at en del hjemmebryggere og ølentusiaster i Sandnes treffes på Melkebaren når denne puben har arrangementer.
 
Sigmund skrev:
Videre treffes en del av oss (inkl. ølentusiaster som ikke brygger selv) på det lukkede arrangementet "Onsdag i Annen" på Cardinal annenhver onsdag.

Og "Onsdag i Annen" blir til "Mandag i Annen" f.o.m. mandag 9. januar (alltid kl 19:00 presis). Arrangementet beholder "lukket selskap"-status (av flere årsaker), men nye hjemmebryggere og seriøse ølentusiaster kan bare sende meg en PM her på forumet, og oppgi navn og e-mailadresse, så er dere hjertelig velkomne!
 
Skriver under på ønsket om ett lokalt bryggerlaug, sånn at jeg kan plage flest mulig med spørsmålene jeg måtte ha.

Ellers høres dette arrangementet på Cardinal noe spennende ut, jeg er interessert i å vite mer. Får se om jeg finner noe info på sidene deres.
 
Har meldt oss på med et brygg til Lervigs hjemmebryggerkonkurranse - men nå husker jeg ikke lenger hva INNLEVERINGSFRISTEN er, og finner ikke noe på Lervigs hjemmeside. Det husker sikkert en av dere?
 
Sigmund skrev:
Har meldt oss på med et brygg til Lervigs hjemmebryggerkonkurranse - men nå husker jeg ikke lenger hva INNLEVERINGSFRISTEN er, og finner ikke noe på Lervigs hjemmeside. Det husker sikkert en av dere?

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,11127.0.html
 
Bump.

No har mye jo fått eigen butikk og alt ved badedammen, no bør det vel verte gang i laugskipinga. (Haarfagre nanobryggeri er meir enn klar)

Frå før har me Cardinal, ølfestival på Nærbø, oktobarfestar frå september til november og gjenlevande ølutsal i distriktet. Rart at me ikkje er meir organiserte...

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
 
Jeg flytter fra Tromsø til Stavanger i løpet av sommeren, og hadde satt pris på å komme i kontakt med lokale hjemmebryggere. Ser det har vært litt aktivitet her i denne tråden om å få til et fellesskap i en eller annen form i Rogaland. Skal vi ganske enkelt be administratorene om å opprette et underforum som for de andre "bryggerlaugene" for Rogaland? Så blir det enklere å annonsere prøvesmaking etc?
 
frode_skarstein skrev:
Jeg flytter fra Tromsø til Stavanger i løpet av sommeren, og hadde satt pris på å komme i kontakt med lokale hjemmebryggere.

Du kan treffe noen hjemmebryggere på Cardinal annenhver mandag kl. 19 i 2. etasje ("Mandag i annen"). Siste møte før sommeren er 17. juni når jeg husker rett. Sjekk Facebook-siden "Mandag i Annen på Cardinal", så vil du finne ut når det begynner etter sommeren.
 
Ser at Stavanger fikk sitt egne bryggerlaug i juli. Må vel være stemning for dette i Haugesund også? Hadde vært meget interessant! :)
 
hei, jeg driver kun med vin for øyeblikket men skal lese å grave litt mer om ølbrygging for å så starte med det å jeg må si at et bryggerlaug i haugesund hadde vært helt topp!:) men hvem skal jeg høre med da ?
 
Tilbake
Topp