.. resultatet av å "bare skulle riste star-san skummet ut av lab-flasken".. det smalt godt kan man si! Jammen godt den nye vasken holdt, ellers hadde det blitt j***a månelyst her Vis vedlegget 36913
I helga er det hyttebrygging på gang, og det mest vesentlige jeg har glemt hjemme er humle. Skulle bare være litt bitterhumle. Funker de humledråpene som bla. @Einar Michelsen bruker etter gjæring? Hvis ikke får jeg bare koke litt humle og tilsette før tapping.
Oiii....Pitchet gjær i min saison i går etter å ha kjølt ned til 22-23 grader. Skal jo gjæres litt varmt denne, tenkte jeg, og satt den på stuegulvet. Hadde et teppe under, og dro et pledd rundt for å skjerme mot lys. Hjem fra jobb da, for å sjekke tingenes tilstand. 32.5 grader i ølet. Så får vi se hvordan gjæren tåler så høy temperatur.
La den stå. Som du sier smaker det sikkert hoggorm allerede, hvis ikke er det interessant å se hva den tåler.Dilemmaet nå, la den stå på nesten badstu temperatur eller senke ned mot romtemperatur. Får sikkert dårlig utgjæring om jeg senker tempen. Usmakene er der sikkert allerede.
La den stå. Som du sier smaker det sikkert hoggorm allerede, hvis ikke er det interessant å se hva den tåler.
Vis vedlegget 37015 Ganske god, mener jeg å huske!
Pyton har jeg spist. Hoggorm er freda, og vi respekterer vel fredningsbestemmelsene, gjør vi ikke?Avsporing (men dette er tråden for dumme spørsmål): Har du smakt hoggorm? Pyton skal visst være helt utmerket.
Jeg spør fordi jeg ikke ville bli spesielt overrasket om du faktisk hadde testa krypdyret på grillen.
JoPyton har jeg spist. Hoggorm er freda, og vi respekterer vel fredningsbestemmelsene, gjør vi ikke?
Senest igår vippa jeg en liten ormeyngel inn i lyngen med en pinne så den ikke skulle sole seg akkurat der jeg skulle klatre. Men jeg gjorde det på skånsomste vis.
Senest igår vippa jeg en liten ormeyngel inn i lyngen med en pinne så den ikke skulle sole seg akkurat der jeg skulle klatre. Men jeg gjorde det på skånsomste vis.
Pyton har jeg spist. Hoggorm er freda, og vi respekterer vel fredningsbestemmelsene, gjør vi ikke?
Jeg har faktisk skutt en en gang. Jeg så ikke noe annet alternativ for å redde bikkja som var for dum for sitt eget beste. Men den ormen var over i ragu med kornåkermos til, så den blei ikke med hjem. Stakkars orm. Burde egentlig skutt bikkja, men...Kunne jo hende du hadde finni en sjøldaua