Jo-Helge
Norbrygg-medlem
Her snaker vi bryggetabbe http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/01/12/215532/minst-56-dode-av-olforgiftning-i-mosambik
frå min HTC "smart-tellefon "
frå min HTC "smart-tellefon "
Dette kommer til å BLI en bryggetabbe: 34 liter venter på å koke. I en 36-liters gryte. Jeg nekter å tømme ut!
Dette kommer til å BLI en bryggetabbe: 34 liter venter på å koke. I en 36-liters gryte. Jeg nekter å tømme ut!
Fan. Tror jeg bakker ut. Tar av et par liter jeg tømmer tilbake etterhvert. Antifoam? Her i huset har det samme status som urte-te! (Tøffer meg litt...)Tror det går fint, jeg, sånn akkurat . Eventuelt ta av med et litermål til noe er fordampet? Eller skal du la det stå, av rent prinsipp?
Går helt fint. Ta det med ro, lite effekt. Det fordamper mye før kok.Dette kommer til å BLI en bryggetabbe: 34 liter venter på å koke. I en 36-liters gryte. Jeg nekter å tømme ut!
Ikke fullt før det renner over
Det BLE en bryggetabbe, men ikke den jeg hadde trodd. Etter at alt var kokt og ristet og jeg skulle ha premiere på STC-1000 viser det seg at vørteren, av uforklarlige grunner, var på 26 grader !?!!. Aner ikke hvor jeg har blingset. Heldigvis hadde jeg ikke pitchet, men klokka var ett om natta og gode råd var dyre. Så da satt jeg der med rehydrert gjær, vørter på 26 grader og var ganske klar for senga. Teipet på noen fryseelementer, uten at det ga nevneverdige utslag. Slang meg på sofan med vekking på kl. 04.00. Da jeg våkna var temperetauren sunket til 22 grader og trøtt og lei slengte jeg oppi glasset med rehydrert gjær.Dette kommer til å BLI en bryggetabbe: 34 liter venter på å koke. I en 36-liters gryte. Jeg nekter å tømme ut!
Den der er ikke full, den er dritings!Går helt fint. Ta det med ro, lite effekt. Det fordamper mye før kok.