Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
og det skjer med andre systemer og
Stein-S skrev:Brukt 9 literfat med cola rester. 50g kaustisk soda, fylle opp med vann. Satte på lokk og flexitapp for å rense ut-rør/kobling. Sto 3 bar trykk i slangen da jeg satte på CO₂. Lokket var ikke tett, så pga at fatet var fyllt max fikk jeg fullt trykk midt i trynet. Hadde heldigvis vask rett ved siden av, så fikk skylla kjapt. Kjente det kokte i høyre øye og at synet forsvant på høyre øye før jeg fikk på vann. Resulterte i 2 timer på legevakta+ ny sjekk dagen etter. Ser ut som om jeg har sluppet unna uten varige skader fordi jeg skyllet selv etter bare sekunder.
stingrayV skrev:(...)
Jeg skulle hjelpe ham igang med alt han trengte. Vi gikk på butikken og handla basemalt, og noe klarningsmiddel de hadde fått inn.
Dette skulle brukes på samme måte som whirlfloc. Spesialmalt, humle, gjærnæring og gjær fikk han lånt fra meg.
(...)
Nå har vi (og butikken) lært oss at allKlear ikke er klarningsmiddel.
FrodeSy skrev:stingrayV skrev:(...)
Jeg skulle hjelpe ham igang med alt han trengte. Vi gikk på butikken og handla basemalt, og noe klarningsmiddel de hadde fått inn.
Dette skulle brukes på samme måte som whirlfloc. Spesialmalt, humle, gjærnæring og gjær fikk han lånt fra meg.
(...)
Nå har vi (og butikken) lært oss at allKlear ikke er klarningsmiddel.
Det skulle vel ikkje tilfeldigvis vere ein butikk der 2. etg er fyllt med diverse leiker du må bruke før du drikk for mykje øl (too drunk to fuck)?
Mats Ø. skrev:Hva i all verden har skjedd der? Ser ut som om humla har klumpet seg sammen etter koking eller noe..