Bryggesoftware: Brewing Day

Kategorien Other har vel ligget under ingredienser ganske så lenge nå den! Det er riktignok ganske lite som er lagt inn der, og funksjonaliteten trenger å utvides noe til å ikke bare gjelde ingredienser som skal has i under kok, men det er ingenting i veien for og legge inn det du trenger der selv :) Irish moss ligger forøvrig der allerede ;)
Jaja... Stusset fælt over at den ikke var det, da sw er ellers vanvittig dekkende mtp funksjonalitet. Fiffig at kategorien dukker først opp etter man har lagt noe til i den. For meg ble det visst for fiffig :).

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Sist redigert:
.
Ikke kjempeviktig for meg å vinne frem med akkurat hvilket volum som legges til grunn for FWH heller. Vi får høre om noen andre har noen synspunkter også :)

Enig i at IBU er viktigere for FWH (som ved bitterhumle), så dette taes hensyn til i den funksjonen som skrives nå som gjør at ratio beholdes når man skalerer bortsett fra for FWH og bitterhumle. Stay tuned. Trolig ikke ferdig før i morgen, for det begynner å bli noe sent her nå ;)
Prøvd å lete i tråden, men fant ie helt svar på det jeg lurte på.
Ser at IBU som avgis ved FWH ikke tar hensyn til koketid. Er det riktig? Den er også langt lavere enn ved 60 min kok.

Sist redigert:
Sliter med en del "spøkelsesbrygg" som ikke kan åpnes og når man klikke rpå den, funker ingenting etterpå. Ikke kan de slettes heller. Tror disse er et resultat av flere faner åpne på brewingday samtidig. Bør selvfølgelig klare å unngå dette, men samtidig bør kanskje programmet også være litt "fool proof2 mtp dette?
brewingday2.PNG

Hm... Nei, er noe annet som gjør at det neger seg. La til en del malt, og la til US-05. Det skjedde dog adri, og programmet sluttet å respondere.

.
Prøvd å lete i tråden, men fant ie helt svar på det jeg lurte på.
Ser at IBU som avgis ved FWH ikke tar hensyn til koketid. Er det riktig? Den er også langt lavere enn ved 60 min kok.

Ifølge det jeg har undersøkt som FWH så blir IBU contribution ved denne metoden omtrent som ved en koketid på 20 minutter. Så det er dette jeg har lagt til grunn for denne beregningen.

• Like
Reaksjoner: JEG
Hm... Nei, er noe annet som gjør at det neger seg. La til en del malt, og la til US-05. Det skjedde dog adri, og programmet sluttet å respondere.

Det var en bug som har sneket seg inn hvis du har en oppskrift som hadde gjær lagt til, men ikke noe utstyrsprofil. Da trynet appen når du prøvde å åpne opp denne oppskriften. Så nå burde du klare å åpne samtlige å slette unna de du ikke ønsker å ha.

Skal ikke være noe problem med å ha flere faner oppe, men hvis du åpner samme oppskrift i flere faner, så endrer den i den ene fanen, og deretter endrer den i den andre fanen (som ikke vet om endringene i den første fanen) så vil du miste de endringene du har gjort i den første fanen.

Si ifra hvis du fortsatt har problemer, og isåfall hvilke(n) oppskrift du fortsatt får dette problemet på.

Hei Øyvind,

Prøver å få lagt inn en ny oppskrift her - fungerer dårlig:eek:
Jeg gjør som følger:
  • Klikker på siden Recipes
  • Klikker på knappen Add recipe. Det skjer absolutt ingenting...
  • Klikker så på knappen Log out, da forsvinner denne knappen (samt profilknappen), men alle andre menyer henger igjen.
  • Tar jeg refresh av siden kommer login-siden frem (som jeg hadde forventet i forrige punkt).
Det fungerer heller ikke å legge til ny ingrediens av type Other. Tenkte å legge til gjærnæring - er det kanskje ikke mulig?

Jeg fikk til å legge til nye Grains, og ser ut til å fungere å legge inn Hops og Yeasts.
Jeg har prøvd dette både i Chrome og Firefox. Jobbes det på server kanskje? ;)

Hei Øyvind,

Jeg gjør som følger:
  • Klikker så på knappen Log out, da forsvinner denne knappen (samt profilknappen), men alle andre menyer henger igjen.
  • Tar jeg refresh av siden kommer login-siden frem (som jeg hadde forventet i forrige punkt).
Det fungerer heller ikke å legge til ny ingrediens av type Other. Tenkte å legge til gjærnæring - er det kanskje ikke mulig?

Jeg fikk til å legge til nye Grains, og ser ut til å fungere å legge inn Hops og Yeasts.

Hei og beklager at jeg ikke har sett denne før nå. Kan du fortelle meg hva som er brukernavnet ditt, og hva som er nettleseren du bruker så skal jeg se om jeg finner ut av problemet ditt. Ikke noen endringer på server i det tidsrommet, så det er nok noe annet som skaper problemene for deg.

Hei og beklager at jeg ikke har sett denne før nå. Kan du fortelle meg hva som er brukernavnet ditt, og hva som er nettleseren du bruker så skal jeg se om jeg finner ut av problemet ditt. Ikke noen endringer på server i det tidsrommet, så det er nok noe annet som skaper problemene for deg.
Tror ikke jeg svarte på din melding - gjør det nå - da får du vel en epost ;) Sjekk svaret mitt over.

Hei Øyvind,

Jeg gjør som følger:

@Robin Schive Skal vi se. Da er problemene som har med Add recipe fikset for deg. Log out problemet var en følgefeil som skjedde pga. at applikasjonen endte opp i en litt merkelig state etter at du trykte på Add recipe, så det burde heller ikke være noe problem mer.

Angående Other ingredients, så fungerte ikke denne fordi jeg driver å utvider funksjonaliteten på denne da den er litt mangelfull slik den er nå. Jeg har nå gjenopprettet den gamle versjonen her frem til den nye er ferdig (den nye skulle ikke kommet ut før den var ferdigstilt). Men da vet du iallefall at innen kort tid så kommer denne til å ha endel flere muligheter enn den har nå. Blandt annet så antar den nå at Other ingredients automatisk skal has i under kok som jo ikke nødvendigvis er noe man ønsker.

Si ifra hvis noe fremdeles ikke fungerer for deg :)

@Robin Schive Skal vi se. Da er problemene som har med Add recipe fikset for deg. Log out problemet var en følgefeil som skjedde pga. at applikasjonen endte opp i en litt merkelig state etter at du trykte på Add recipe, så det burde heller ikke være noe problem mer.

Angående Other ingredients, så fungerte ikke denne fordi jeg driver å utvider funksjonaliteten på denne da den er litt mangelfull slik den er nå. Jeg har nå gjenopprettet den gamle versjonen her frem til den nye er ferdig (den nye skulle ikke kommet ut før den var ferdigstilt). Men da vet du iallefall at innen kort tid så kommer denne til å ha endel flere muligheter enn den har nå. Blandt annet så antar den nå at Other ingredients automatisk skal has i under kok som jo ikke nødvendigvis er noe man ønsker.

Si ifra hvis noe fremdeles ikke fungerer for deg :)
Da har jeg testet og nå fungerer det perfekt - takker og bukker :)

En liten feature request: Create a copy - altså kopier/klon nåværende oppskrift. Kjekt når du vil justere litt eller bare lage en v2 :)
Altså samme som når du kloner andre sin oppskrift, men bare klone sin egen. (Mener jeg før søkte opp egen oppskrift og klonet den, men klarer ikke lengre å finne egne oppskrifter)

Tilbake
Topp