Bryggesoftware: Brewing Day

Oppskrift,.trykket jeg på det så går texten under ned litt som i at bildet blir større men det vises ikke..

Skjermbilde.PNG
 
Oppskrift,.trykket jeg på det så går texten under ned litt som i at bildet blir større men det vises ikke..

Da burde dette fungere slik det skal! Kan du sjekke om det fungerer hos deg?

Merk at knappen med å laste opp etikett ikke fungerer i Firefox. Det er gjort et triks for å style knappen som Firefox ikke liker, men jeg skal finne ut av det etterpå.
 
Regner med at jeg får en epost/melding på Face når det nærmer seg dags for å heve gjæringstemperaturen samt når tørrhumlen skal i?
:p
 
Regner med at jeg får en epost/melding på Face når det nærmer seg dags for å heve gjæringstemperaturen samt når tørrhumlen skal i?
:p

En eller annen slags varsel kommer det iallefall til å bli lagt inn for de tingene som er litt frem i tid. Ellers kommer jeg glatt til å glemme slikt selv ;) Bare litt usikker på form for varsler enda. Det er mulig at det kommer til å ende på e-post foreløpig siden det er lettest ;)
 
Men fra spøk til alvor, noen planer om å få inn gjær fra Wyeast i oversikten?

Jepp, jeg har endel ingredienser på backloggen min. Men er det noen spesielle du trenger, så er det bare å legge de inn manuelt så lenge også. Det er ganske så enkelt å legge inn nye ingredienser av de forskjellige typene :)
 
Driver forøvrig å ser på BeerXML om dagen, men de som har kommet opp med den "standarden" tror jeg har drukket temmelig mange flasker av eget brygg før de bestemte seg for hvordan den strukturen skulle se ut...
 
Får elektrikker på besøk i morgen som skal brygge seg en pils i mitt nye bryggerom (jomfru brygg i det rommet) og samtdig legge opp 3-fas 32A inn der så jeg får styringskapet opp og gå, da skal dette programmet ditt testes. En milepel på flere måter
 
Får elektrikker på besøk i morgen som skal brygge seg en pils i mitt nye bryggerom (jomfru brygg i det rommet) og samtdig legge opp 3-fas 32A inn der så jeg får styringskapet opp og gå, da skal dette programmet ditt testes. En milepel på flere måter
Da gleder jeg meg til å få tilbakemelding når brygget står trygt til gjæring :)
 
Kan du legge til en option som heter noe som "Define batch size as: Post-boil and cooling/into fermentor/into bottle or keg"? Men at du har mulighet til å se hva evt "batch" size vil bli ved de forskjellige stegene gitt parameterne ved trub både etter kok og etter fermentering.

På hvilket plan dette skal ligge har jeg enda ikke ment noe om men.. Kanskje andre vil? Hater at hvis man teller annerledes enn SW så må man regne.
 
Da gleder jeg meg til å få tilbakemelding når brygget står trygt til gjæring :)
Du får følge nøye med på tråden bryggetabber, men har ståltrua.
Men seriøst, skal komme med tilbakemeldinger.
Men en ting, har rimelig bra med utdannelse, 2 netter på husmorskolen, 5 netter på sykepleierskolen, ei natt på lærerskolen (der likte jeg meg ikke, følte jeg fikk lekse med hjem... dette kan du bedre) og ett år med søndagskole(var ikke så mange fisker i garnet, men jeg stakk innom fra tid til annen) men jo altså, la inn en test som jeg har brygga, fikk advarsel att kjelen var for liten, den måtte være på 34,79 liter for ett normalt 23-25 brygg. profilen er en beercrafter 25.
Vurdere og gå søndags skolen omigjen
 
Du får følge nøye med på tråden bryggetabber, men har ståltrua.
Men seriøst, skal komme med tilbakemeldinger.
Men en ting, har rimelig bra med utdannelse, 2 netter på husmorskolen, 5 netter på sykepleierskolen, ei natt på lærerskolen (der likte jeg meg ikke, følte jeg fikk lekse med hjem... dette kan du bedre) og ett år med søndagskole(var ikke så mange fisker i garnet, men jeg stakk innom fra tid til annen) men jo altså, la inn en test som jeg har brygga, fikk advarsel att kjelen var for liten, den måtte være på 34,79 liter for ett normalt 23-25 brygg. profilen er en beercrafter 25.
Vurdere og gå søndags skolen omigjen

Hvis du ser i oppskriften, så er det under utregningene vist et pre-boil volume. Dette er regnet ut utifra verdiene du har lagt inn på utstyrsprofilen din. Pre-boil + Head space er det som programmet setter som minimum Kettle size. Hvis du ikke klarer å se hvorfor du får advarselen, så si ifra hvilken oppskrift det er snakk om (navn), så skal jeg ta meg en titt på den :) Men 35 liter for et 25 liters brygg (25 liter på flasker) hørtes jo ikke ut som noe for mye det sånn i utgangspunktet.
 
Bruker http://www.hoppedale.com/brewerytimer til vanlig,kunne du fått til noe sånn,at den går til neste steg automatisk og med alarmer..

Alarmer har jeg tenkt til å få inn, slik at man ikke trenger å følge så godt med på klokka underveis. At den går til neste steg automatisk vil iallefall ikke alltid være en god idé, men ser at det kunne vært en fordel kanskje på kokestegene. Men f.es. når man er ferdig med å meske, så vil man jo ikke at den skal fortsette før man har bekreftet at man har fått brygget til koketemperatur.

Kan du forklare litt nærmere hva du hadde sett for deg her?
 
Kan du legge til en option som heter noe som "Define batch size as: Post-boil and cooling/into fermentor/into bottle or keg"? Men at du har mulighet til å se hva evt "batch" size vil bli ved de forskjellige stegene gitt parameterne ved trub både etter kok og etter fermentering.

På hvilket plan dette skal ligge har jeg enda ikke ment noe om men.. Kanskje andre vil? Hater at hvis man teller annerledes enn SW så må man regne.

Skjønner hvor du vil hen her. Siden det er mange meninger om hva som skal regnes som batch size, og jeg selv hater BeerSmith sin Into Fermenter definisjon av det, så gir det jo egentlig ikke noe mening av jeg skal få alle som bruker mitt program til å være enig i at batch size er bottle/keg volum ;)

Skal se litt på muligheten for å gjøre dette valgfritt jeg. Virker i utgangspunktet ikke så vanskelig å få til, men må bare se om det er noen kompliserende faktorer som jeg ikke har tatt hensyn til enda.
 
Tilbake
Topp