Bryggesoftware: Brewing Day

Jeg savner muligheten for å endre måleenheten til stk./item/pieces når man legger til egne ingredienser.

Hvordan er forøvrig progressen på de øvrige punktene i to-do listen i softwaren?

Bent

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Jeg savner muligheten for å endre måleenheten til stk./item/pieces når man legger til egne ingredienser.

Hvordan er forøvrig progressen på de øvrige punktene i to-do listen i softwaren?

Bent

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Tenker du da på ingredienser av typen Other? Der er jeg enig i at det gir mening.

Har vært mye annet jeg har måttet prioritere i det siste, men når har jeg kommet igang igjen med listen. Se neste post ;)
 
Ny funksjonalitet

Håper å få litt mer tid til utvikling igjen fremover, og vil nok få vesentlig mer tid etter oktober. Men litt skal jeg klare å få ut i oktober også.

Så nå er iallefall eksport av oppskrifter til BeerXML ferdig. Funksjonen ligger under Functions på oppskriften :)
 
Hei @ØyvindBråthen

Har akkurat brygget og jeg ser en liten bug.
Jeg har fylt ut pre-boil SG i Drain steget (har brygget Nosparge for første gang i dag). Pre-boil SG kommer ikke inn på Summary tab'en.
Tidligere har jeg brygget med skylling, da legges pre-boil SG inn i Sparge steget og kommer som forventet inn på Summary tab'en.

Edit: Ser at Bitterness og BU:GUSummary tab'en sannsynligvis lider av samme syken, eller mest sannsynligvis følgefeil.
 
Sist redigert:
Hei, og takk for tilbakemelding!

Skal fikse dette senere i dag. Er på fotballcup med husets fremtidige ølbrygger nå ;)

Feilen er nok enkelt å greit at jeg leter etter disse verdiene i Sparge steget og ikke Drain steget ja, men det burde være enkelt å fikse opp i!
 
Hei @ØyvindBråthen

Har akkurat brygget og jeg ser en liten bug.
Jeg har fylt ut pre-boil SG i Drain steget (har brygget Nosparge for første gang i dag). Pre-boil SG kommer ikke inn på Summary tab'en.
Tidligere har jeg brygget med skylling, da legges pre-boil SG inn i Sparge steget og kommer som forventet inn på Summary tab'en.

Edit: Ser at Bitterness og BU:GUSummary tab'en sannsynligvis lider av samme syken, eller mest sannsynligvis følgefeil.

Nå er dette fikset, og burde fremkomme slik du forventer inne på Summary.
 
Nå er dette fikset, og burde fremkomme slik du forventer inne på Summary.
Se der ja. da var tallene på plass.
Takk skal du ha.

Når vi nå først er på Summary siden...
Strike water og Sparge water finnes det ikke noe mulighet til å oppgi hvor mye man faktisk benyttet når men brygger.
For Strike water kan det jo være at noen må justere med kaldt eller varmt vann for å treffe på korrekt temp. Da blir jo volumet benyttet større enn hva oppskriften ville ha.
Hvor mye man skyller med kommer jo litt an på hvor mye vann malten faktisk tar opp. Det som er angitt i utstyrsprofilen er jo en anslag.
Kunne det vært en ide å ha felt for å kunne oppgi disse tallene med mengdene som faktisk er benyttet under bryggingen?
 
Et lite quality of life forslag: Når jeg går inn på ett aktivt brygg blir jeg alltid sendt til siden for Heat strike, hva med å sende oss til første uferdige steg? 0 stress på PC, men litt irriterende når man står med mobil ved siden av kjelen. :)
 
Et lite quality of life forslag: Når jeg går inn på ett aktivt brygg blir jeg alltid sendt til siden for Heat strike, hva med å sende oss til første uferdige steg? 0 stress på PC, men litt irriterende når man står med mobil ved siden av kjelen. :)
Støtter den
 
Bruk den lille lille < så konmer du ett skritt tilbake.
Ellers ønsker jegnogså vannmengdejusteringsmuligheter! Har også nevnt det tidligere mener jeg!
 
Bruk den lille lille < så konmer du ett skritt tilbake.
Ellers ønsker jegnogså vannmengdejusteringsmuligheter! Har også nevnt det tidligere mener jeg!
Jada, vet hvordan man går tilbake, som sagt bare et lite quality of life forslag.

Er det håp om å få med salter i programmet også kanskje? :)
 
Bruk den lille lille < så konmer du ett skritt tilbake.
Ellers ønsker jegnogså vannmengdejusteringsmuligheter! Har også nevnt det tidligere mener jeg!

Jada, vet hvordan man går tilbake, som sagt bare et lite quality of life forslag.
Er det håp om å få med salter i programmet også kanskje? :)

Vi kan jo bruke funksjonaliteten i Brewingday.net for å legge inn ønsker/endringer.
Der kan vi jo stemme opp det som er viktig for oss, bare husk å ikke stemme ALT opp for da får jo Øyvind velge fritt ;)
 
Mye bra forslag her. Skal prøve å få inn de enkle her så raskt som mulig. Vannjustering kommer etter hvert det også, men det er ganske så omfattende, så det er ikke rett rundt hjørnet for å si det sånn.

Det som jobbes med akkurat nå er håndtering av nettleserhistorie slik at reload og forward/back fungerer som forventet. Dette er snart på plass. Og integrasjon mot Tilt! hydrometer. På den siste gjenstår det endel, men det burde også være på plass om ikke så alt for lenge.

Småting som å komme til riktig steg og sånn når man går inn på et brygg skal jeg klare å snike innimellom her :)
 
Et lite quality of life forslag: Når jeg går inn på ett aktivt brygg blir jeg alltid sendt til siden for Heat strike, hva med å sende oss til første uferdige steg? 0 stress på PC, men litt irriterende når man står med mobil ved siden av kjelen. :)

Værsågod, da er dette gjort, så det burde være aktivt ute i prod i løpet av et par minutter.
 
Tilbake
Topp