Fredrik J
Norbrygg-medlem
Hei, har funnet ut at ved å stille kjøleskapet på kontoret på den minste settingen holder temperaturen seg på ca 8 grader.
Har derfor lyst å prøve meg på å brygge en Lager.
1. Må gjærstarteren også stå kaldt eller kan den stå på magnetrørern i romtemperatur? (WLP802 Czech Budejovice Lager Yeast)
2. Da jeg bare har en 2 liters kolbe til rørern er det vel ikke noe problem å lage en starter, dekantere, lage en ny starter med halvparten av slurry'n også lagre den på et glass mens jeg gjør det samme med neste halvpart?
3. Kom gjerne med forslag til oppskrift! Går oftest i Aass fatøl eller Carlsberg sort guld når jeg drikker lager.
Ingredienser jeg allerede har:
10 kg LME lys
700 g DME lys
300 g DME Wheat lys
200 g Saaz
100 g Liberty
50 g Mount Hood
WLP802 Czech Budejovice Lager Yeast
Har derfor lyst å prøve meg på å brygge en Lager.
1. Må gjærstarteren også stå kaldt eller kan den stå på magnetrørern i romtemperatur? (WLP802 Czech Budejovice Lager Yeast)
2. Da jeg bare har en 2 liters kolbe til rørern er det vel ikke noe problem å lage en starter, dekantere, lage en ny starter med halvparten av slurry'n også lagre den på et glass mens jeg gjør det samme med neste halvpart?
3. Kom gjerne med forslag til oppskrift! Går oftest i Aass fatøl eller Carlsberg sort guld når jeg drikker lager.
Ingredienser jeg allerede har:
10 kg LME lys
700 g DME lys
300 g DME Wheat lys
200 g Saaz
100 g Liberty
50 g Mount Hood
WLP802 Czech Budejovice Lager Yeast