Bryggselv - en liten advarsel

Med de prisene så kan jeg anbefale en egen maltmølle. Det tar sikkert veldig lang tid før den faktisk er nedbetalt, men har du los dineros for det så er det en engangsinvestering, og man kan begynne å kjøpe sekker. Dessuten er det artig å se malt bli kvernet.
Har kvern, riktignok bare Corona greia (men selvsagt drill) ja det blir nok dekker fremover. Men hvor selges det billigst i oslodistriktet? Ikke mye penger man snakker om her men jeg føler meg rett og slett lurt i dag og da blir jeg drittlei og har ikke lyst til å gi bryggselv mer penger av meg på en stund. Hadde tenkt til å kjøpe 4x perlick med flow control derfra i sommer men det blir nok noe billig fra aliexpress istedenfor tenker jeg. Ser bryggeland er endel rimeligere på malt. 16 kr på sekk istedenfor 40 tydeligvis. Blir jo en litt stor investering for bør ha oppbevaring og en ordning for å slippe så mye støv...
 
Nåja. Det er ikke 16kr pr sekk vs 40kr. Bryggselv betaler jeg 320kr for 25kg basemalt. Altså en sekk. Ukvernet og alt de trenger å gjøre er å legge den på tralla så jeg kan trille den ut til pickupen.

Jeg vet ikke hvis dette stemmer, men mente jeg dro en rask kalkulator-session for en tid siden på 25kg sekk, og da kom bryggselv best ut. Basemalt. Bryggselv vs Bryggeland, det er de to alternativene jeg har, med mindre jeg ønsker å kjøre sinnsvakt langt. Dette er jo enkelt å sjekke selv

Tror begge opererer med 5kr/kg for kvernet malt. Kan være jeg tar feil, men da er det ikke med mer enn 50 øre. Selv synes jeg 5 kr er rimelig sinnsyk pris, pr kg kvernet malt.
 
Nei jeg ser den så lenge man er klar over det og passer på å ordlegge en bestilling korrekt er ikke prisforskjellen så stor.
 
Jeg gjetter på at dette er mer et problem med ansatte som er dårlige på "kassamatte" enn et forsøk på å svindle deg. For et par år siden handlet jeg alltid til spesifikke oppskrifter slik du beskriver. De slo alltid inn dette på mest fordelaktig måte, selvom alt kom i en pose. Da jeg begynte å bestille på nett oppdaget jeg at jeg måtte styre med dette selv. Nå for tiden kjøper jeg bare hele kilo av alt, og veier opp til oppskrifter hjemme.

Har alltid vært fornøyd med Bryggselv, og er det fortsatt. Men, det er ikke noen tvil om servicen er mer variabel nå som de har vokst så kjapt, og da må man følge litt bedre med selv. Mitt råd er å bestille på nett og hente i butikk, da slipper du også å vente.
 
Faktisk litt irriterende at mersalg-servicen til tider kan være større enn kunnskap-servicen. Man skjønner jo hvorfor, men det er faktisk to ganger jeg har notert meg at jeg synes at mersalgs-instiktet var litt for stort, noe som faktisk blir litt plagsomt.

Hvis en kunde kommer og ber om noe, og sier at det er det jeg vil ha, så er det faktisk dårlig triks å prøve tre ganger å selge inn en "tilsvarende" gjær. Jeg vet hva jeg vil ha, etter å ha takket nei til tilbudet (som er godt initiativ første gangen) om alternativ gjær, så holder det. Hadde jeg vært en nybegynner ville jeg nok takket ja første gangen tilbudet om alternativ gjær kom. Men jeg har definert hva jeg ønsker, og sagt at jeg ikke vil ha noe annet.

Virker som at det fort kan bli litt som en salgsrobot som følger etter deg i butikken..
Respekter kundene.
 
De sa at mange der var uenig i policyen men at det var riktig måte å gjøre det på. Spurte en av de jeg har sett der lenge. Så jeg tror ikke det er noe tvil om at det er sånn det menes det skal være, selv om mange er flinke, dyktige, og også gir korrekt og god kundeservice.

Har alltid vært fornøyd selv, og hadde det vært gjort en feil så hadde det vært greit men når det er sånn det skal være så blir jeg skuffa og føler behovet for å si ifra slik at andre kan slippe å gjøre samme tabbe som meg.
 
Jeg er villig til å akseptere en noe høyere pris for å ha Bryggselv som fysisk butikk, tilgang til god kompetanse og rådgivning og i gangavstand.
Det har aldri skjedd at Bryggselv har forsøkt på mersalg, tvert i mot. Jeg har ofte gått ut av butikken med lavere forbruk enn jeg hadde forberedt meg på. Jeg har kun erfaring fra Bryggselv Stavanger.
 
Hei alle. Bryggselv har blitt gjort oppmerksom på denne tråden.

For å gå rett på sak; om man ber om to eller en pose skal ikke ha noe å si for prisen. Hvis dette har skjedd, beklager vi dette.

Som det er påpekt i denne tråden, koster det penger å ha folk i arbeid. Å veie opp malt tar tid, og å veie opp 100G- størrelser tar lengre tid. Kverning tar også tid.

Til slutt må jeg driste meg til å si at vi ikke kjenner oss igjen når det gjelder påstandene om at vi prøver å lure kundene våre. Vi er kjent for kunnskapsdreven og profesjonell service, og dette er en standard vi jobber koninuerlig for å opprettholde. Hvis det skulle skje at kunder ikke er helt fornøyde, beklager vi hvis vi er opphavet til dette.

Eirik Nygård
Nestleder, Bryggselv
 
Litt dumt at min melding kommer rett etter at BryggSelv har forklart seg, men ...
Var innom dem i går og kjøpte et fint knippe spesialmalt i 1kg pakkninger + noen småting. Det ble en regning på 2200,- Samtalen var så bra med selger at jeg helt glemte å vise Nordbrygg kortet - noe jeg kom på først etter at jeg var kommet ut i bilen.
Vel vitende om at det var min egen feil, gikk jeg tilbake og spurte om dette var noe de kunne ettergi. På ferdige salg har de ikke mulighet til det, men i stedet fikk jeg en kilo SpecialX. Særdeles fornøyd.
For å være tydelig - så hadde også jeg blitt irritert dersom de hadde tatt betalt for div-malt på hele greia, eller forsøkt å push'e erstatning. Jeg har bare ikke opplevd det (enda :))
 
Litt dumt at min melding kommer rett etter at BryggSelv har forklart seg, men ...
Var innom dem i går og kjøpte et fint knippe spesialmalt i 1kg pakkninger + noen småting. Det ble en regning på 2200,- Samtalen var så bra med selger at jeg helt glemte å vise Nordbrygg kortet - noe jeg kom på først etter at jeg var kommet ut i bilen.
Vel vitende om at det var min egen feil, gikk jeg tilbake og spurte om dette var noe de kunne ettergi. På ferdige salg har de ikke mulighet til det, men i stedet fikk jeg en kilo SpecialX. Særdeles fornøyd.
For å være tydelig - så hadde også jeg blitt irritert dersom de hadde tatt betalt for div-malt på hele greia, eller forsøkt å push'e erstatning. Jeg har bare ikke opplevd det (enda :))

Hei igjen msevland.

Angående norbrygg- rabatt har vi hatt en del kunder som sier at de er medlem uten å vise medlemskort. En kunde sa han skulle ha norbrygg- rabatt fordi naboen var medlem. Slike tilfeller gjør at vi må be om medlemskort, og gir derfor rabatt til dem som har tatt det med seg.

Men ellers er det hyggelig å lese at du er fornøyd.

For å understreke at vi ikke skal slå inn div- malt på kilos- størrelser; vi tar ofte mot ordrer fra folk som har bestilt flere kilo som div- malt. For eksempel 5 kilo base malt som 50 x 100G. Da endrer vi dette slik at kunden ikke skal betale for høy pris.

Eirik Nygård
Nestleder, Bryggselv
 
Sist redigert:
Hei alle. Bryggselv har blitt gjort oppmerksom på denne tråden.

For å gå rett på sak; om man ber om to eller en pose skal ikke ha noe å si for prisen. Hvis dette har skjedd, beklager vi dette.

Som det er påpekt i denne tråden, koster det penger å ha folk i arbeid. Å veie opp malt tar tid, og å veie opp 100G- størrelser tar lengre tid. Kverning tar også tid.

Til slutt må jeg driste meg til å si at vi ikke kjenner oss igjen når det gjelder påstandene om at vi prøver å lure kundene våre. Vi er kjent for kunnskapsdreven og profesjonell service, og dette er en standard vi jobber koninuerlig for å opprettholde. Hvis det skulle skje at kunder ikke er helt fornøyde, beklager vi hvis vi er opphavet til dette.

Eirik Nygård
Nestleder, Bryggselv
Hei.

Som jeg sa i innledningen så har jeg vært veldig fornøyd kunde i ganske lang tid og er superfornøyd med servicen jeg stort sett har fått.

Det har skjedd feil tidligere også. Fått feil vare, eller varer som ikke passer sammen og slikt men alltid rettet opp umiddelbart og super greit.

At det koster mer med service er selv klart. Kundebehandling er dyrt. Det jeg reagerte på her var at 8kg Base malt (kjøpte 8,75 kg Base malt totalt, de 750gr er jo korrekt 100gr vare) ble beregnet som 100gr vare, og at det ble påpekt så ble det presisert at det var riktig men at mange slo det inn annerledes.

Men så lenge det ikke er meningen, og jeg evnt kan henvise til denne tråden/diskusjonen igjen er jeg selvsagt en happy camper igjen. Jeg har ikke følt meg lurt tidligere men når jeg fikk beskjed om at det skulle i separate bestillinger for å få kg pris i butikk så føler jeg at det er verdt å advare andre. Men høres veldig bra ut at dette ikke er meningen at det skal være slik.

Send gjerne pm hvis du lurer på noe mer om saken, se oppskriftene og kvitteringen eller hva det måtte være.

Stian
 
Hei.

Som jeg sa i innledningen så har jeg vært veldig fornøyd kunde i ganske lang tid og er superfornøyd med servicen jeg stort sett har fått.

Det har skjedd feil tidligere også. Fått feil vare, eller varer som ikke passer sammen og slikt men alltid rettet opp umiddelbart og super greit.

At det koster mer med service er selv klart. Kundebehandling er dyrt. Det jeg reagerte på her var at 8kg Base malt (kjøpte 8,75 kg Base malt totalt, de 750gr er jo korrekt 100gr vare) ble beregnet som 100gr vare, og at det ble påpekt så ble det presisert at det var riktig men at mange slo det inn annerledes.

Men så lenge det ikke er meningen, og jeg evnt kan henvise til denne tråden/diskusjonen igjen er jeg selvsagt en happy camper igjen. Jeg har ikke følt meg lurt tidligere men når jeg fikk beskjed om at det skulle i separate bestillinger for å få kg pris i butikk så føler jeg at det er verdt å advare andre. Men høres veldig bra ut at dette ikke er meningen at det skal være slik.

Send gjerne pm hvis du lurer på noe mer om saken, se oppskriftene og kvitteringen eller hva det måtte være.

Stian

Hei igjen StianL.

Det ble gjort en feil i ditt tilfelle, og dette beklager vi. Ta med deg kvittering til butikken, og du får summen trukket fra ved neste kjøp. Henvis til meg hvis det blir spørsmål, be gjerne den ansatte å ringe meg hvis det skulle være nødvendig.

Jeg er glad for at du åpner for innspill i ditt svar, og det skal du få.

For det første har vi lyst å oppfordre deg til å ta dette direkte med oss neste gang. Denne tråden har eskalert hvor vi har blitt tillagt en vilje til å svindle folk. I ditt tilfelle var det en sum på kr 49,70. Størrelsen på summen tilkjennegir tyngden i de negative utsagnene i denne tråden. Det retoriske spørsmålet er om Bryggselv risikerer sitt gode rykte for kr 49,70.

Det er underlig å lese at du i overskriften må advare folk mot Bryggselv når du har vært storfornøyd kunde i 2 år. Du skriver at du tidligere har opplevd at feil har blitt rettet opp umiddelbart. Da har du erfart at dette er vår standard. Hvis du leser andre tråder om vår service, ser du at det er dette som kjennetegner oss, enten det er på Norbrygg eller Facebook.

Jeg sender ikke pm fordi jeg mener at folk både skal se hvordan dette påvirker oss, hva som er vår standard når det gjelder kundeservice og hvordan vi ønsker at folk kommuniserer hvis vi skulle feil som i ditt tilfelle.
Hvis du er happy camper igjen og har egentlig alltid vært det, vil det kanskje bety at du egentlig ikke mener at du må advare folk mot Bryggselv. Og hvis du egentlig ikke mener å advare folk mot Bryggselv, er det kanskje en ide å slette denne tråden.

Eirik Nygård
Nestleder Bryggselv
 
Å kalle den forespørselen sensur er vel å ta litt hardt i. Ettersom dette åpenbart var en feil fra butikkens side, og anklagene er ganske skarpe i starten av tråden, så er det helt på sin plass å be om at tråden i det minste modereres litt, for ettertidens del.
 
Bryggselv rydder opp når noe er feil, det har jeg selv erfart senest denne uken. Skulle ha plastikkutstyr, men leverandøren til bryggselv kunne ikke levere. Fikk da stainlessutstyr til minst tredobbel verdi, dagen etter i posten. Denne tråden har en tittel som ikke helt er i samsvar med intensjonen. Ta det opp med Bryggselv neste gang så ordner det seg!
 
Hei igjen StianL.

Det ble gjort en feil i ditt tilfelle, og dette beklager vi. Ta med deg kvittering til butikken, og du får summen trukket fra ved neste kjøp. Henvis til meg hvis det blir spørsmål, be gjerne den ansatte å ringe meg hvis det skulle være nødvendig.

Jeg er glad for at du åpner for innspill i ditt svar, og det skal du få.

For det første har vi lyst å oppfordre deg til å ta dette direkte med oss neste gang. Denne tråden har eskalert hvor vi har blitt tillagt en vilje til å svindle folk. I ditt tilfelle var det en sum på kr 49,70. Størrelsen på summen tilkjennegir tyngden i de negative utsagnene i denne tråden. Det retoriske spørsmålet er om Bryggselv risikerer sitt gode rykte for kr 49,70.

Det er underlig å lese at du i overskriften må advare folk mot Bryggselv når du har vært storfornøyd kunde i 2 år. Du skriver at du tidligere har opplevd at feil har blitt rettet opp umiddelbart. Da har du erfart at dette er vår standard. Hvis du leser andre tråder om vår service, ser du at det er dette som kjennetegner oss, enten det er på Norbrygg eller Facebook.

Jeg sender ikke pm fordi jeg mener at folk både skal se hvordan dette påvirker oss, hva som er vår standard når det gjelder kundeservice og hvordan vi ønsker at folk kommuniserer hvis vi skulle feil som i ditt tilfelle.
Hvis du er happy camper igjen og har egentlig alltid vært det, vil det kanskje bety at du egentlig ikke mener at du må advare folk mot Bryggselv. Og hvis du egentlig ikke mener å advare folk mot Bryggselv, er det kanskje en ide å slette denne tråden.

Eirik Nygård
Nestleder Bryggselv


Hei

Jeg skal gi meg nå jeg lover.

Jeg kan sikkert innrømme at jeg bruker for sterke ord og for det beklager jeg.

Men siden du kommer inn på ett par ting så synes jeg det er viktig bare for meg å besvare det så lar jeg saken dø hen. Om den slettes eller ikke får være opp til andre å vurdere.

Etter kjøpet så la jeg merke til avviket før jeg kjørte fra parkeringsplassen. For jeg synes det ble dyrere enn jeg trodde. Jeg gikk derfor inn igjen og spurte om dette. Svaret jeg fikk var at ber man om forskjellige malttyper så skal hele ordren slås inn som 100gr vare. Det var Policyen til Bryggselv. Mange av de ansatte var ikke enige i policyen, og derfor kunne man til tider oppleve at noen slo inn basemalten for seg. Men policyen var at alt skulle som spesialmalt i 100gr a 4 kr. Løsningen var evnt å bestille på nett for da kunne man spesfisere at basemalten skulle i egne poser, og ingen kunne nekte det.

Hadde jeg ikke fått beskjed om at det var policyen og at det dessverre var slik, ville jeg selvsagt ikke lagt det på ett forum slik at andre skulle unngå feilen jeg gjorde. Da hadde det ikke vært noen grunn til det. Feil skjer og det er fint og greit. men når man får beskjed om at det er en policy (og ja det var ordet som ble brukt) så synes jeg at det ikke er helt unaturlig å reagere på det.

Siden jeg hadde kjøpt av en og sagt i fra til en annen og begge var enig i at dette var korrekt måte å registrere ett slikt salg på så antok jeg at det ikke var nødvendig å ta kontakt med en tredje person i samme firma.

Men om enten to personer har feil i samme butikk/avdeling om hvordan varene skal registreres, policyen har blitt endret eller en ansatt løy til meg for å dekke over en annen ansatts feil spiller for så vidt liten rolle. Hovedsaken er at man får klarhet i at det ikke er slik det skal være .

Meningen med tråden min er ikke at jeg skal få tilbake den snaue hundrelappen (snaue 50lapp pr pose malt) men at siden denne policyen var blitt innført at man måtte endre måten bestillinger blir foretatt på for å få korrekt pris.

Men som sagt saken er avsluttet fra min side. Jeg kommer selvsagt ikke til å kreve pengene tilbake for den avsluttede handelen for det er ikke den handelen denne tråden handlet om, det er den policyen jeg ble informert om at eksisterte som ikke lenger gjør det.
 
Eg har kun positive erfaringar med Bryggselv, og dei er overlegne på kundeservice. Likevel; å oppfordre trådstartar til å slette tråden er nokså unikt...
 
Det er jeg enig i, det er for drøyt. Trådstarter ønsker å informere om hvordan de beregner prisen på malt hos Bryggselv, så ikke andre gjør den samme tabben ved å bestille alt samlet. Jeg føler at Bryggselv's representant forsøker å bagatellisere feilen som er gjort og nesten latterliggjøre ved å trekke inn summen på 49,75. For det første er summen feil, for det andre utgjør forskjellen 35%, det vil ikke jeg kalle en bagatell.

Det er merkelig at to selgere gjør den samme feilen, da bør ledelsen ta kritikk og se på sine rutiner. De har gjort en feil, da bør de tåle kritikk og litt dårlig pr på et offentlig forum, ikke kreve at tråden slettes. Bryggselv som jeg ellers har gode erfaringer med skuffer meg her.
 
I en organisasjon som er i vekst, er det fort gjort å misforstå noe, eller gjøre en feil. Nye ansatte etc. Tror de fleste skjønner det. Når nå misforståelsen er ryddet opp i, kan det vel ikke være noe problem å rette overskriften til f. eks bryggselv- rydder opp. Tross alt er det et gode at nestleder svarer deg i tråden, og ønsker selvsagt av forståelige grunner å bevare sitt omdømme i det viktigste utstillingsvinduet for bedriften.

Har selv bare gode erfaringer med bryggselv, og synes dem fortjener litt kred for å rydde opp i din sak,når det først var rotet litt til.
 
Tilbake
Topp