Camco 5.5kw element vs. BrewPi 5.5kw element

Jeg leter for tiden etter elementer til en oppgradering og ser at Brewpi.com selger noen skikkelig sexy elementer i rustfritt(link). Er det noen som har erfaring med disse elementene? Hvordan er de sammenlignet med Camco sine 5.5kw elementer(link)?
 
Har ikke erfaring med elementene, men jeg har svært god erfaring med selve butikken. Meget bra kvalitet og god oppfølging av det jeg har handlet der.
 
Jeg kjøpte et 3,2 kW element derfra for 2 år siden og det holder seg blankt og fint etter ca 20 brygg. Tror det er mulig å få tilsvarende kvalitet til noe lavere pris fra Kina.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Jeg hadde ihvertfall gått for et i rustfritt... Mine elementer er ikke i rustfritt og de sikler rødt rustvann ned i kjelen.
 
Helt enig rustfritt er tingen, søk på Dernord heating element på Ali eller Ebuy, mye bra der, mine fungerer ihvertfall problemfritt og er fortsatt like fine. Venter på et nytt nå til ny kjele, med 2" tri clamp kobling.
 
Helt enig rustfritt er tingen, søk på Dernord heating element på Ali eller Ebuy, mye bra der, mine fungerer ihvertfall problemfritt og er fortsatt like fine. Venter på et nytt nå til ny kjele, med 2" tri clamp kobling.
Alright, takk for det tipset! Da blir det rustfritt fra Dernord. Vil heller ikke ha rustdryppende elementer rett ned i vannet, @Staro. Det hørtes ikke appetittvekkende. ;)
 
Alright, takk for det tipset! Da blir det rustfritt fra Dernord. Vil heller ikke ha rustdryppende elementer rett ned i vannet, @Staro. Det hørtes ikke appetittvekkende. ;)
Det er jo lett å fjerne med litt starsan, men det oppleves ekstremt unødvenig... En gang skal det byttes ut til rustfrie elementer... Det er bare så mye annet som må gjøres først
 
Hva slags "bakstykke" kjører dere på disse elementene? Jeg har akkurat blitt lykkelig eier av noen slike, og de er uten bakstykke slik at vann og fingre eller alt har tilgang rett på ledningene.
 
Denne luringen her, hvor stort hull trenger den? Jeg har en plan om å bestille en hulltaker til den. (Hole punch) Vil ikke rundt om 47mm (48) passe riktig bra?
Jo det vil passe bra med en på 47mm 2" Tri clamp gjennomføringen som jeg linket til er 45mm. Jeg brukte et stegbor (60mm), det gikk bra opp til 35mm hull men derfra og opp til 45mm var det et sant helvete,:mad: det beste er nok en hole punch, det kan sikkert brukes en hullsag for rustfritt også men det har jeg ingen erfaring med.
 
Filler. Så når jeg var hjemme at det var et mindre element i diameter enn de du lenket til @Vinnes Ølet, og dermed er nok de bakstykkene jeg bestilte i går feil...
Klarte også i går å få akkurat passe med strøm i meg så 16 ampere sikringen min gikk...

Vurderer å surre tape som isolasjon rundt de eksponerte ledningene. Andre gode helst noenlunde vanntette forslag?
 
Filler. Så når jeg var hjemme at det var et mindre element i diameter enn de du lenket til @Vinnes Ølet, og dermed er nok de bakstykkene jeg bestilte i går feil...
Klarte også i går å få akkurat passe med strøm i meg så 16 ampere sikringen min gikk...

Vurderer å surre tape som isolasjon rundt de eksponerte ledningene. Andre gode helst noenlunde vanntette forslag?
Ikke bra, du må passe deg så ikke sikringen i kroppen stopper å slå. Tror det kan finnes noen elektro koplingsbokser som kan brukes, som også har en viss vanntetthet også, sjekk litt på Jula/Biltema, ellers har jeg sett noen i metall på forumet, Pinterest kan også være en kilde til løsninger.
 
Filler. Så når jeg var hjemme at det var et mindre element i diameter enn de du lenket til @Vinnes Ølet, og dermed er nok de bakstykkene jeg bestilte i går feil...
Klarte også i går å få akkurat passe med strøm i meg så 16 ampere sikringen min gikk...

Vurderer å surre tape som isolasjon rundt de eksponerte ledningene. Andre gode helst noenlunde vanntette forslag?
Hvor mye strøm tåler egentlig et ekorn?

Og kan det være en idé å dekke koblingene med våtromssilikon?
 
Hmm. Et ekorn tåler ikke for mye strøm, viser det seg, helst ingenting. Også blir ekornet raskt redd for å ta i skinnende metall... Men man kan jo ikke være modig uten å være redd!
 
35228

Kanskje om jeg fjerner de metalldingsene kan jeg få på noe slikt?
 
Tilbake
Topp