Camlock-oppgradering

Da virker det som at det er BSPP (siste p'en står for parallell, altså ikke konisk). Det kan være du skal ta runden med de du kjøpte den av eller prøve på egenhånd og prøve deg på et BSP->NPT adapter. Du får det her i norge til norsk pris og fra ali til ali-pris.
Driver og tar runden med olbrygging.no, som jeg kjøpte kitet av. Jeg vet ikke hva jeg skal se etter for å finne en del som passer. Det var jo en grunn til at jeg gikk for et kit. Ganske sikker på at ingen av delene er koniske. Skulle liksom være så enkelt. Jadda. Neida. Så...
 
Driver og tar runden med olbrygging.no, som jeg kjøpte kitet av. Jeg vet ikke hva jeg skal se etter for å finne en del som passer. Det var jo en grunn til at jeg gikk for et kit. Skulle liksom være så enkelt. Jadda. Neida. Så...

Ikke sant, ser den. Merkelig at det blir solgt hvis det ikke funker.. Kanskje de har GF'er som både er NPT og BSP. Og du er sikker på at du ikke har fått hakk i gjengene noe sted som gjør at det stopper opp?

Uansett håper det ordner seg, og ser frustrasjonen med et "plug & play" (med litt mekk) som skal funke, som ikke gjør det. Uansett er det et slikt adapter som trengs, eller å bytte ut de andre bitene til samme standard som det som er på GF. Det kan være så enkelt som at det finnes to standarder på GF, og butikken har tatt inn feil standard ifht det de selger. Hvis det erBSP/NPT-relatert da.
 
Om det er koning noe sted, så er det på innsiden av den nye delen. Grainfatheren min har rette, no nonsense gjenger.
 
Sist redigert:
Om det er koning noe sted, så er det på innsiden av den nye delen. Grainfatheren min har rette, no konsense gjenger.

Ja ikke sant, fordi den er NPT. Hadde kjønnene vært snudd, hunn BSP på GF og hann NPT på den nye så ville det funket med en del tape.
 
Her er noen flere bilder, inkludert et som viser hvor langt jeg får skrudd dette sammen før det stopper totalt.

camlock-kit-error01.jpg
camlock-kit-error02.jpg
camlock-kit-error03.jpg
camlock-kit-error04.jpg
 
No f.in way er den konisk. Da ville det være gradvis stramming når jeg skrur på den opprinnelige delen, men det er det ikke. Samme lette skruing hele veien inn.

I henhold til bruksanvisningen for kitet skal det for øvrig se slik ut når det er festet.

camlock-fitting-thewayitshouldbe.png
 
No f.in way er den konisk. Da ville det være gradvis stramming når jeg skrur på den opprinnelige delen, men det er det ikke. Samme lette skruing hele veien inn.

I henhold til bruksanvisningen for kitet skal det for øvrig se slik ut når det er festet.

Vis vedlegget 44104

Jeg slettet det jeg skrev fordi det ble bare rot. Jeg så faktisk ikke at på det siste bildet så var det tredd på den andre biten, trodde den andre biten var GF-biten.. og den andre biten er konisk. Drit i dette innlegget.
 
Prøver igjen. Det ser faktisk ut som at innsiden på den nye biten har BSP-gjenger, Antall gjenger pr cm ser ikke ut som NPT iallefall, ei heller hvor høye de er. Utsiden ser ut til å være NPT dog.

Ta et bilde av krana fra siden, så man ser gjengene. Alt er mye lettere å se hvis man ser det fra siden når det kommer til gjenger.

Mye mas her, men er vel greiere å vite hva du skal forklare eller evt fikse selv.
 
En ting er helt sikkert: om dette ikke fungerer så gir jeg opp hele driten. Camlock hadde vært fint, men om dette har så mange variable som kan gå til helvete, så lever jeg heller med den originale skrukoblingen.
 
En ting er helt sikkert: om dette ikke fungerer så gir jeg opp hele driten. Camlock hadde vært fint, men om dette har så mange variable som kan gå til helvete, så lever jeg heller med den originale skrukoblingen.

Det er ikke så ille da, bare mer irriterende.. Du har bare fått noen biter som ikke passer, du bør finne ut av hva du har for å fikse det lettest mulig, enten selv eller fra ølbrygging.. Få nå se bilde av den krana fra siden, hvis du gidder.
 
Det er ikke så ille da, bare mer irriterende.. Du har bare fått noen biter som ikke passer, du bør finne ut av hva du har for å fikse det lettest mulig, enten selv eller fra ølbrygging.. Få nå se bilde av den krana fra siden, hvis du gidder.
Nei, skrudde sammen og satt maskinen på plass igjen. Gidder ikke. Den er ikke konisk.
 
Ja ikke sant, fordi den er NPT. Hadde kjønnene vært snudd, hunn BSP på GF og hann NPT på den nye så ville det funket med en del tape.

NPT er konisk, det var sikkert det du mente men det kunne tolkes motsatt.

Under 1" går npt og bsp om hverandre, men fra 1" og opp begynner det å bli verre.
 
De har vel gitt ved akkurat den biten feil, har muligens byttet leverandør? Min er identisk merket med den avbildede i innstruksjonen. Skulle bare være å kontakte de for å få en rett overgang.
 
Jeg har nå fått svar fra olbrygging.no, og de sier de har sendt ny del i posten. Krysser fingrene for at det blir bra denne gangen. :)
 
NPT er konisk, det var sikkert det du mente men det kunne tolkes motsatt.

Under 1" går npt og bsp om hverandre, men fra 1" og opp begynner det å bli verre.

BSP og NPT går ikke om hverandre, uansett størrelse. NPT er koniske, mens BSP er paralelle. Og da blir det umulig å få det tett.
 
Tilbake
Topp