Clear Beer Draught System

Jeg har en av disse til Corneliusfat, som jeg er veldig fornøyd med. Jeg kjøpte den for rundt 500,- for en tid tilbake, mener jeg. Nå ser jeg imidlertid at de koster fra 800,-

Så husker jeg at jeg, for en tid siden, tilfeldigvis kom over en rimeligere (og muligens enklere) variant. Men jeg har ikke klart å finne den igjen. Noen som vet?

Med fare for å fremstå gjerrig så synes jeg denne saken - enkel som den er - har en helt horribel pris. At det skal koste nesten en tusenlapp - snart like mye som fatet i seg selv - for en enkelt metallsak med slange blir nesten tåpelig.
 
Jo, bytter ut stigerøret med et CO2 rør og bruker slange og flottør fra CaskWidge systemet (tror det er rød farge som passer 19L fat men dobbelsjekk)
 
Hvis du ikke trenger filter kan du lage egne fra ebay. Jeg tror at den jeg laget kostet ca 100 (billigere hvis jeg lager flere av de bitene jeg har fra førstekjøpet, må bare kjøpe flottørballer pr ekstra stk jeg lager) kr og funker helt greit, men den ligger noen cm under overflaten, ikke helt i overflaten som en original CBDS gjør. Du kan forsåvidt bygge med filter og. Det er en slags klone av fermentasaurus sin.

Edit: Nå så jeg i linken over at fermentasaurus sin koster 99kr.
 
Det er jo ikke noe filter på det Clear Beer Draught Systemet jeg har. Men når jeg ser på den Cask Widgen så er det jo åpenbart at jeg vil ha det også. Det er også det jeg husker å ha sett :)
 

De sender ikke til Norge. Teit. De sier ingenting om at de ikke sender til Norge før du kommer til checkout, slik at man faktisk oppretter en konto der som viser seg å være 100% ubrukelig. Og de har ikke engang en kontakt-epostadresse.

Strømmen it is :)
 
Sist redigert:
De sender ikke til Norge. Uproffe folk. De sier ingenting om at de ikke sender til Norge før du kommer til checkout, slik at man faktisk oppretter en konto der som viser seg å være 100% ubrukelig. Og de har ikke engang en kontakt-epostadresse.

Strømmen it is :)
Ja, de var visst litt bakpå. Man må bestille over telefon. I 2019 er det – vel...gammeldags....

Skjermbilde 2019-05-28 kl. 10.17.26.png
 
I norge 2019 er det så gammeldags at det ville vært intet annet enn sensasjonelt. Men det er faktisk ikke helt uvanlig med både telefonbestilling og direkte bankoverføring (wire transfer) i flere andre land. Men jeg tillater meg da å sette meg på min høye teknohest og si at de som bruker 80/90-talls teknologi 30 år senere kan få holde på uten meg :)
 
Tilbake
Topp