Coconut Porter

Er det bare kokos som i kokos på skolebrød? Vil kokossmak holde seg over flere måneder, eller vil den forsvinne på samme måte som humlen i en IPA?
 
Jo, men jeg har ikke fått tak i den ennå
Selv om jeg har smakt no kokos greier fra de gutta under NM mener jeg å huske
 
Jeg brukte 1 g/L i mesk og 1 g/L tørrhumling
Flakene var ferdig ristet
Skal brygge igjen nå på søndag og da skal jeg bruke dobbelt så mye,
men sliter litt med å få tak i kokosflak
 
Hei.
Min er akkurat ferdig. Hadde 100 gr flaket kokos i mesken (noe jeg tror gav veldig lite smak), samt kokte 100 gr i vann ca 20 min. Kjølte dette ned ig tilsatte rett flr fating. Det skal også sies at dette var et brygg på ca 13 liter der jeg fatet ett 10 liters fat, samt flasket 1,4 liter. Veldig spennende smak synes jeg, noe som frister til gjenbrygg. Kommer da til å ha mer kokos i. En ting en skal være klar over er at en vil få kokosfett i dette, så neste gang skal jeg koke 0,5 kg kokosflak og filtrere det gjennom kaffefilter før jeg koker opp igjen, avkjøler og tilsetter. 0,5 kg til 25 liters brygg tenker jeg (ingenting i mesken).
 
Her er visst oppkriften fra bryggeren:

First, you must buy a lot of coconut. You'll need about 1.3 pounds for a 5 gallons batch. Then hunt down Cholaca or high cacao bakers chocolate.
Here's a basic grist bill Pale malt - 76% Munich 10L - 3% Dark Crystal - 6% Brown malt - 4% Dark Chocolate - 3.5% Weyermann Carafa II - 3.5% Extra Dark Crystal - 4%
Cali Ale 001 ferment at 68F
 
Her er visst oppkriften fra bryggeren:

First, you must buy a lot of coconut. You'll need about 1.3 pounds for a 5 gallons batch. Then hunt down Cholaca or high cacao bakers chocolate.
Here's a basic grist bill Pale malt - 76% Munich 10L - 3% Dark Crystal - 6% Brown malt - 4% Dark Chocolate - 3.5% Weyermann Carafa II - 3.5% Extra Dark Crystal - 4%
Cali Ale 001 ferment at 68F

Og det sier du nå som jeg akkurat har kjøpt gristen :mad:
 
Tilbake
Topp