Trond.A skrev:Mange her inne har kjøpt fat og utstyr fra candirect. Har selv handlet hos dem to ganger og har bare gode erfariner, både med varene og firmaet.
P-I Knutsen skrev:Trond.A skrev:Mange her inne har kjøpt fat og utstyr fra candirect. Har selv handlet hos dem to ganger og har bare gode erfariner, både med varene og firmaet.
Har skjønt det, virker startsettet over ok - eller er det bedre å kjøpe del for del tror du?
Settet ser bra ut det, litt råflott med nytt fat kanskje? ;D Selv kjøpte jeg regulator med to utganger.
hakonbe skrev:Settet ser bra ut det, litt råflott med nytt fat kanskje? ;D Selv kjøpte jeg regulator med to utganger.
Enig, tror du kan få flere "ok" fat hvis du kjøper brukte. Jeg kjøpte selv 8 fat sammen med noen "kolleger" fra Lund teknik Danmark: http://shop.lundteknik.dk/product_info.php?cPath=740&products_id=14245. tusenlappen for 4 fat!
CO₂ flaske fåes enklest fra brannvern folk, i Sandefjord får du en nyoverhalt 6kg flaske, uten stigerør men med klemventil (de anbefalte klemventil pga mye reklamasjon på rattventiler, men samma det. skal jo bare stå på full pinne uansett!) for ca en tusenlapp.
CO₂ trenger man en del av, å det er nesten ingen prisforskjeld på å fylle 2kg kontra 6kg.
da er vi oppe i to tusen pluss litt moms og greier..
en regulator fra Petit: http://petit.mamutweb.com/Shop/List/CO₂-utstyr/107/1 for 828,-
noen koblinger fra MoreBeer og slange fra Tess. så er du igang!
mulig det blir litt dyrere totalt pga moms og slikt, men du får 4 fat isteden for 1! fat får man aldri nok av!!
Det er sammenheng mellom hvor mye øl du fyller og hvor mange ganger du må purge. Derom du bare fyller for eksempel 4 liter på et fat har du 15 liter luft igjen. Da må du purge ganske mange ganger for å få ut denne mengden sammenlignet med hvis du fyller 19liter for eksempel. Var en tråd her på forumet for en stund siden om dnne sammenhengen.1: skylle eller vaske. Ha i en liter starsanløsning som du kjører ut gjennom ventiler, vent minst 1 minutt, tøm ut og fyll øl.
2: Så lite du vil.
3: Trykksett fatet og slipp ut igjen 2-3 ganger for å få ut all oksygen. .