Corneliusfat / tappeustyr. Fraråder å handle dette fra Brygging.no

Ok, takk for svar!Kan man bytte til andre koblinger som er på de "vanlige" fatene da sånn at de blir mere stabile?
 
Ja, har bytta mine. Ser i det minste ut som gjengene er standard. Skal også forsøke å bytte lokk ved neste tapping
 
Om du tar deg bryet så kjører du på med angreretten, det er verdt å tape frakten for å få hevet kjøpet. Jeg solgte mitt videre i samme farten og tapte 3000,- da jeg ikke orket noe styr med angrerett etc.
Innmari kjedlig å bli "lurt" på denne måten.
Fatene med gummi oppe er mer behagelig og enklere å løfte på, anbefaler disse. Bryggselv.no har fat og utstyr av topp kvalitet, fatene derfra er produsert i Italia.
 
Ok. Typisk! Hadde standard fat med gummi på som jeg solgte nettopp, de fungerte utmerket, ville bare ha noen som såg nye ut + at jeg irriterte meg over at jeg ble svart på fingrene av gummien, hehe.
 
De fatene som selges hos Petit Agentur, Bryggeland og Bryggselv er, så vidt jeg vet, akkurat samme fat fra samme fabrikk i Italia. Mener fabrikken heter AEB.
 
Har også desverre elendig kundeservice og melde fra om fra brygging.no
for å gjøre en LANG historie kort,
jeg kjøpte meg 3 fat,regulator og gass flaske hos de..
etter en stund uten brygging, kom jeg endelig til dagen jeg skulle bruke det ene fatet:
jeg satte på "øl ut" koblingen og tappet meg fornøyd en øl, når jeg da skulle ta av igjen koblingen, ble jeg stående med HELE koblingen (ink. den stål saken som skal sitte fast på fatet)
jeg tok bilder, sendte de på mail til brygging.no, fikk heldigvis til svar om at jeg skulle sende fatet i retur,så skulle de sende meg ett nytt brukt fat..
det gikk vel ca 1 mnd. før jeg sendte fatet i posten, og når det omsider ble hentet ut av postkontoret av brygging.no gikk det 14 dager før jeg sendte purremail på hvor mitt nye fat ble av, ble da møtt av en "eplekjekk" kar som spurte etter kjøpskvitering, (noe jeg ikke fant) jeg spurte da om de ikke hadde meg lagret i systemet, fikk jeg bare til svar om at jeg aldri har handlet hos de før.. ( har handlet 4-5 ganger fra nettbutikken)

som "kompensasjon" fikk jeg muligheten til å KJØPE ett nytt brukt fat hos de, siden jeg faktisk trengte det fatet, "takket" jeg ja til dette "tilbudet" og fikk tilsendt faktura pr epost (UTROLIG NOK inneholt denne fakturaen mitt fulle navn, og min GAMLE adresse som jeg bodde på da jeg bestillte varer fra de, hvor de plutselig fant denne adressen er fortsatt ett mysterium for meg .... )

legger ved siste mail jeg mottok fra daglig leder:

"Syns og det er veldig rart du ikkje kan framvise kvittering for dette fatet. Hadde du kjøpt det her ville du hatt det. Eg har vært grei med deg og gitt deg et fat til ein grei pris. Som sagt har du ingen krav mot oss på et brukt fat som du har kjøpt ein eller ein annan plass for lenge sia. Anser vårt kundeforhold til deg som avsluttet når du har betalt og me har sendt deg dette fatet"


blir siste gang jeg handler hos de..
 
Kjjeetil:

Kan ike stemme det du skriver:

I følge startsiden deres:
  • RASK LEVERING
  • HØY KVALITET
  • NETTBUTIKK SIDEN ÅR 2000
Høy kvalitet står det der. ;-))
De er ikke fra 2000, det er manipulering av tall og navn, de fantes bare ikke når jeg begynte og brygge, bare navnet som gjorde det.
 
"Anser vårt kundeforhold til deg som avsluttet"

Hæ?

Forteller denne setningen at forholdet mellom deg og selger var meget surt? Hvorfor avslutte kundeforholdet? Er det noe forhistorie til hvorfor selger ønsker å avslutte kundeforholdet?
 
Sist redigert:
Surt for de som er lurt. Men ellers er det forholdsvis enkelt å forholde seg til slike leverandører. Lar man være å handle der, så blir man heller ikke lurt. Og siden nå advarslene begynner å bli en del, og oppførselen til selgerne fremstår ganske uspiselige, så slutter man vel bare å handle der. Forbrukermakt kimser man ikke av, og det er nå en del bryggere som leser denne tråden vil jeg formene. La oss spre budskapet og handle hos de som er seriøse.
 
Jeg er ny innen brygging og tenkte å oppgradere til fat nå, er ganske lei flasking og tenkte en "kegerator" blir et morsomt juleferie prosjekt. Bestilte co2 utstyr med 2 brukte fat ifra brygging.no nå for noen timer siden. Så denne tråden nå og sendte da umiddelbart mail at jeg avbestiller ordren. Så da håper jeg at det skal gå bra. Har bestilt alt ifra bryggselv.no hittil og vært kjempefornøyd, tenkte bare å prøve en annen nå. Men da blir det bryggselv.no fremover. Heldigvis valgte jeg å betale med faktura, jeg pleier alltid å betale alt med engang ved bestilling. Så jeg har hvertfall ikke gitt de noe penger som jeg trenger å være redd for. Tusen takk for headsup!
 
Nja. Bryggselv sa det hadde skjedd en feil. Altså ikke slik de opptrer til vanlig. Her er det snakk om dårlig produkt først og fremst.
 
Nei, steikje ta! No må PR-ansvarleg på brygging.no rykke ut og ta ein bryggselv.no kor ein ber trådstartar slette innlegget. Hehe.
Taktikken fra brygging.no er nok heller å °sitte stille i båten° til stormen har lagt seg. Ingen har vært på banen enda, noe som vel sier sitt. Og de er vel skammelig klar over at korttidshukommelsen er dårlig hos folk.
 
Husk på gammle Hobbybryggeren .Det var advarsler og døme i admass over lenger tid , folk handla i stor stil. Det er nok for mykje sunnmørering i dei fleste heimebrygger.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Jeg har selv handlet fat og alt utstyr til CO2 hos brygging.no. Og har ikke hatt noen problemer med dette.
Kjøpte brukte fat, som er produsert i Tyskland, og alle var tette og ikke noe problemer med, de er jo brukte, så ser jo ikke strøkne, men det vises jo av prisen.

Brygging.no fikk vel ny eier i 2014, og er vel nå på vei til å flytte alt av netthandel osv fra Tyssedal og over til Stord. Hvor de har fysisk butikk.
Vil anbefale å ta kontakt med huusbrygging@gmail.com vist det er noen, da kommer du til butikken på Stord, og vil tro, av erfaring at de er flinke å svare.
 
Tilbake
Topp