Craft co/ Bryggselv konkurs

Hei! Det er krise at vår fremste butikk for ølutstyr i Oslo og vestover mot Bærum, Asker og Drammen har gått konkurs. Jeg planla å stikke innom der i ettermiddag for å fylle opp to CO2-fat. Nå vet jeg ikke hvor jeg skal dra. Og hvor får vi kjøpt råvarer heretter? Jeg ahr bare brukt BryggSelv de siste årene, så jeg vet ikke om det finnes alternativer. Bryggelosjen i Drammen innstilte driften for en tid siden. Hvike andre butikker finnes i området?
De fyller co2 på Firesafe hver mandag for hjemmebryggere i Gråterudveien i Drammen hver mandag, bare å levere inn flasker på mandager.
 
Du husker rett! ;-)


Det blir en litt frisk pris for 2kg-varianten når 425g-patroner på Clas Ohlson koster 59 ved innbytte, dvs man sparer en hundrelapp, og ihvertfall jeg har Clas (og Jula) innenfor fornuftig sykkelavstand. Får se hvem jeg ender opp med å handle malt og andre råvarer hos, men mistenker det da går mot slutten for 2kg CO2-flasken min.
 
Det blir en litt frisk pris for 2kg-varianten når 425g-patroner på Clas Ohlson koster 59 ved innbytte, dvs man sparer en hundrelapp, og ihvertfall jeg har Clas (og Jula) innenfor fornuftig sykkelavstand. Får se hvem jeg ender opp med å handle malt og andre råvarer hos, men mistenker det da går mot slutten for 2kg CO2-flasken min.
Ai, de kan ikke regne med at noen vil fylle CO2 med sånne priser når det finnes billigere alternativer.

Hos Brewshop koster det fortsatt 275,- for 2 kg og 375,- for 4 kg, da kan de konkurrere mot Europris og Jula.
 
For meg ser det ut til at Strømmen ikke fyller gass selv, slik BryggSelv gjorde, men at du bytter inn din tomme flaske og får en fylt tilbake. Sikkert en mindre lønnsom business og derfor høyere pris.
 
For meg ser det ut til at Strømmen ikke fyller gass selv, slik BryggSelv gjorde, men at du bytter inn din tomme flaske og får en fylt tilbake. Sikkert en mindre lønnsom business og derfor høyere pris.
Ølbrygging i Grimstad gjør det samme, der er flaskene 2,6kg og kostet 300 når jeg byttet sist. Så rett i overkant av 115,- pr kg.

De hadde også en ordning der jeg kunne levere inn min 4kg tank som jeg hadde kjøpt hos Bryggselv og betalte kun for gassen når jeg startet :)
 
Bryggselv lovet i en post 4. Juni at "ordrer som ikke var levert skulle slettes og pengene som var reservert skulle tilbakeføres". Er det noen som faktisk har fått pengene tilbakeført. Jeg har det ikke.
 
Bryggselv lovet i en post 4. Juni at "ordrer som ikke var levert skulle slettes og pengene som var reservert skulle tilbakeføres". Er det noen som faktisk har fått pengene tilbakeført. Jeg har det ikke.
Jeg bestilte ett vin sett dagen før konkursen var ett faktum. Fikk pengene tilbake etter 2 dager.
 
Konkurssalg fra butikkene er vel også en bekreftelse på at det ikke er noen som ha kjøpt butikkene og har planer om å drive dem videre. Da er det altså helt slutt på Bryggselv som butikkjede.
 
Bryggselv lovet i en post 4. Juni at "ordrer som ikke var levert skulle slettes og pengene som var reservert skulle tilbakeføres". Er det noen som faktisk har fått pengene tilbakeført. Jeg har det ikke.
Det som jeg bestilte på Asker&Bærum 29.mai, står fremdeles som reservert på VIPPS hos meg, men det er ikke trukket noe fra konto pr nå…
 
Og Gjærbrygg på Klepp..! Safiren i Sandnes.! :)
Er dette Gjærbrygg?

Ikke levert regnskap? Det er enkeltmannsforetak. Mulig de ikke trenger?

Uansett er Bryggmann en av butikkene som gir Norbrygg-rabatt. Jeg synes det absolutt bør nevnes.
 
Er dette Gjærbrygg?

Ikke levert regnskap? Det er enkeltmannsforetak. Mulig de ikke trenger?

Uansett er Bryggmann en av butikkene som gir Norbrygg-rabatt. Jeg synes det absolutt bør nevnes.
Det er nok Gjærbrygg - jeg vet ikke så mye mer enn at butikken finnes.! Men fikk veldig god hjelp og service da jeg trengte en ny vannvarmer på kort varsel i fjor. Han rigger til butikk i egen kjeller.
 
Tilbake
Topp