Dårlig gjennomstrømning i HERMS

Tor.

Norbrygg-medlem
Har nettopp oppgradert til HERMS med 8mm coil. 5 meter rør i dobbel coil som får plass i en vannkoker.
y8a4emu9.jpg

Men det blir veldig mye motstand og nesten ingen gjennomstrømning selv om pumpa er kraftig.

Er det for langt rør?

Ikkje for langt/tynt røyr i utgangspunktet. Veit ikkje kor kraftig den pumpa er men ei Iwaki MD-20 klarar å trykke kjennom tilsvarande lengde hjå meg. Då gir spiralen akkurat passe motstand så anna struping trengs ikkje.

Om koparrøret er 8mm i ytre diameter så er det ganske smått i indre diameter.  Om det er eit Biltema bremserør   3/16" - så har dette indre diameter på 4,7625 mm.   Til samanlikning har dei 3/8" rustfrie røra eg lagar kjølarar av indre diamter på 8,52 mm.    Og Protto bruker vel 1/2" av same rustfrie slaget og det er 11,7 mm i indre diameter (0,5 mm tjukk vegg).    

I tverrsnitt blir dette heilt andre tal (Pi*r*r hugsar vel mange frå skulen er flatemålet i sirkel) :  3/16" røret ver 17,8 mm2, 3/8" røret vert ca. 57 mm2 og 1/2" røret vert 107,4 mm2.    Pumpa du har - om det er den du brukar ti dette - Laing Ecocirc E1   som er ein type eg kjenner litt til - er laga for 1/2" rør og om dimensjonen går ned til 3/16" vert det heller mykje motstand for pumpa - røret er jo berre ein sjettedel av det pumpa vil ha.      Eg er ikkje akkurat  NTH-ingeniør med grundig kunnskap om rør og motstand - men eg vil tru at lengda på røret ditt spelar mindre rolle enn tverrsnittet når det kjem til motstand.    

Jeg har også prøvd tilsvarende opplegg med denne pumpa (med 10mm kobber rør). Den er for svak til dette formålet. Den kan "løfte" max. 1 meter. Du trenger en kraftigere pumpe, som f.eks. March 809-PL-HS eller IWAKI MD20. De kan til sammenlikning løfte ca. 3,5 til 4 meter. Jeg tipper også at 5m kveil på kobberrøret er mye mere enn du trenger...

Så lenge det ikkje er stor motstand i systemet eller høg løftehøgde eller luftinnblanding -  vil Laing Ecocirc E1 pumpa greia å pumpa opptil 800-900 liter  i timen - altså opptil 15 liter i minuttet.   Men som sagt - løftehøgda er ikkje den største - den brukar berre  9 watt.    March PL-809-HS  brukar 29 watt.   IWaki MD20 brukar vel 40-50 watt.    

Løftehøgda i eit slikt nesten heilt  lukka bryggesystem er ikkje mange cm - om nokon i det heile om utslangen ligg i væske på toppen av mesken.   Pumpa kan godt vera montert mange meter under meskekaret ditt - det spelar ikkje inn på løftehøgda anna enn eventuell motstand i slangar/rør.   Men om det er stor motstand i mesken eller i røropplegget vil pumpemengda gå ned.   Då vil du sjølvsagt kunne ha nytte av å bruka ei kraftigare pumpe som f.eks. March PL-809/815-HS eller Iwaki MD-20.  Eller EcocirC E3-modellen (27w).  (Men obs:  E3 sin impellar taklar ikkje humlerestar )

Ikke så lett som jeg trodde det her....
Det er 8mm Biltemarør. Tar en test med kortere rør først, så får jeg se hvordan det funker.

katla skrev:
Løftehøgda i eit slikt nesten heilt  lukka bryggesystem er ikkje mange cm - om nokon i det heile om utslangen ligg i væske på toppen av mesken.

Det er det nok ikke, men løftehøyde er jo et mål på hvor stort trykk pumpa klarer å gi. Det trengs litt trykk for å pumpe vørter gjennom en slik kveil. Det er iallefall min erfaring at Laing Ecocirc E1 pumpa blir litt for svak til dette...

Gikk drastisk til verks med coilen før brygging i dag. Det som var en relativt fin og rydding 5-meters coil er nå kuttet ned til ca 2 meter, og så lenge den blir værende i vannkokeren, slipper jeg å se den.

Resultatet var nogen lunde grei gjennomstrømning, og varmevekslingen var det ingenting å si på. Tror kanskje at jeg prøver en kort coil med 10 mm rør. Laing-pumpa kosta nok til at jeg ikke har lyst til å kaste den.

Takk for nyttige tilbakemeldinger! :)

Oberstbräu skrev:
Gikk drastisk til verks med coilen før brygging i dag. Det som var en relativt fin og rydding 5-meters coil er nå kuttet ned til ca 2 meter, og så lenge den blir værende i vannkokeren, slipper jeg å se den.

Resultatet var nogen lunde grei gjennomstrømning, og varmevekslingen var det ingenting å si på. Tror kanskje at jeg prøver en kort coil med 10 mm rør. Laing-pumpa kosta nok til at jeg ikke har lyst til å kaste den.

Takk for nyttige tilbakemeldinger! :)

Å øke diameteren vil nok gjøre gjennomstrømningen betraktelig bedre. I en laminær strøm vil trykkfallet i et rør være proporsjonalt med 1/r[sup]4[/sup], slik at en økning fra 3 til 4 mm. indre radius gir et trykkfall som er ca. 1/3 så stort. Altså mye mindre mottrykk pumpen må overvinne.  :skitbra:

Disclaimer: Her er det etter alt å dømme ikke snakk om laminær strøm, så ta tallene med en stor klype salt.

Tilbake
Topp