Vesle Kinn sine fat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da sier jeg at HTL er ferdig
Den er 5cm.Da jeg drev med å lage merker målte e temp med et digitalt termometer og det var ca 1 grad feil etter det.Det har e skrevet inn i bryggelogen min sån att e er klar over det.Den testen var gjort med kalt vannHar du lang probe på termometeret? Hvis ikke mistenker jeg at det vil lese av en lavere temperatur enn det som er inni selve dunken, men riktig når du tapper fra den.
Den er 5cm.Da jeg drev med å lage merker målte e temp med et digitalt termometer og det var ca 1 grad feil etter det.Det har e skrevet inn i bryggelogen min sån att e er klar over det.Den testen var gjort med kalt vann
Planen er å ta en test med å koke vann i den.Så det kommer nok å bli noe i den vegen du sier.Det er en stileskruv bak på den,så e kan nok få det til.Takk for at du sa i fraPrøv å varme opp og mål og. Uten sirkulering ut av uttaket vil ikke vannet inni 1/2 bitene henge med på temperaturøkninger og med den store overflaten ifht volum vann inni de bitene så vil du få rask varmeoverføring ut mot omgivelsene.
Hadde selv tilsvarende oppsett med tappekran og sikteglass på samme kobling. Ulempen er at sikteglasset tømmes mens man tapper, og da blir det ikke egnet til å måle hvor mye som tappes. Du kan jo vurdere å ta et ekstra hull på beholderen for å bruke det til sikteglass og kanskje også termometer.Da sier jeg at HTL er ferdig
Er klar over det.Tenker å lage et rør meg 90grader bend sån at e tapper på den måten fra HTL til meskekjelen og bruke pumpe til detHadde selv tilsvarende oppsett med tappekran og sikteglass på samme kobling. Ulempen er at sikteglasset tømmes mens man tapper, og da blir det ikke egnet til å måle hvor mye som tappes. Du kan jo vurdere å ta et ekstra hull på beholderen for å bruke det til sikteglass og kanskje også termometer.