Deilige bilder!!!

men hjemmebryggere har lov å gi bort med tap, men ikke selge med vinst :rolleyes:
Har butikkene lov til å gi bort da
Kan ikke skjønne hvordan de kan unngå å gå i tap ved å gjøre det... ;)

Edit: Og det var jo en sak i forbindelse med at butikkene lot deg få varer som var utgått på dato gratis. Det kunne de ikke med alkohol - da fikk du penger istedenfor.
 
Sist redigert:
Det har vært nokså heftig et par dager, var på taket i går og måket vekk en snøfonn som var 1 meter høy. Det kjennes i armene og ryggen i dag :)

PSX_20220118_195141.jpg

10 poeng til den som kan si hvilken bil vi har :p


PSX_20220118_195515.jpg

Bryggeriet i bakgrunnen.
 
Deilig å ha unnagjort, i det minste:

I dag har jeg omsider vasket, desinfisert og fylt med CO2 hele sju fat. Det er en kjedelig oppgave jeg har utsatt i det lengste. Til tross for at jeg bare tok en "kattevask" - fylte fatene med litt PBW og vann og ristet, brukte svamp i bunnen, skylte godt (både fatet og stigerøret), og deretter fylte med SaniClean som ble dyttet ut med CO2.

(Bildet viser bare de seks første fatene, siden jeg sparer tid ved å skrive dette innlegget mens det siste fatet tømmes for desinfeksjonsløsning på badet.)

I løpet av kvelden klarte jeg å tømme de siste restene både fra en 4 kg-flaske med CO2 og en Sodastream-flaske. Godt jeg alltid er beredt og hadde en til av sistnevnte i backup. ;)

Nå ligger alt til rette for å brygge mer: Det er så deilig å ha ferdige fat på denne måten når jeg skal tappe ferdig coldcrashet øl fra Fermzillaen over på et oksygenfritt fat.

Screenshot_20220120-201951_Gallery.jpg

Edit: I prosessen helte jeg også ut trekvart fat med "Captain's IPA" fra Europris som har blitt lovprist i en Facebook-gruppe. Til tross for at jeg byttet ut medfølgende gjær med to pakker US-05, ble jeg ikke enig med de som lovpriste dette settet (som bare kostet 500-600 kroner!). Joda, det ble "cleant" - men det er det vel jeg som skal ha mest kudos for. Det hadde riktignok en grei aroma, men manglet totalt smak. Det var bare et bittert øl man kan bli full av.
 
Sist redigert:
som har blitt lovprist i en Facebook-gruppe.

Det var bare et bittert øl man kan bli full av.
Jøss, har de gamle gutta i torshovdalen fått seg Facebook-gruppe, nå? :p

Nydelig med reine fat, da. Det er greit når det bare er ett, men fader så trått når det er mange. De jeg lånte til å flytte tønna fikk jeg tatt, men mine egne står fortsatt og venter på arbeidslyst.
 
Deilig å ha unnagjort, i det minste:

I dag har jeg omsider vasket, desinfisert og fylt med CO2 hele sju fat. Det er en kjedelig oppgave jeg har utsatt i det lengste. Til tross for at jeg bare tok en "kattevask" - fylte fatene med litt PBW og vann og ristet, brukte svamp i bunnen, skylte godt (både fatet og stigerøret), og deretter fylte med SaniClean som ble dyttet ut med CO2.

(Bildet viser bare de seks første fatene, siden jeg sparer tid ved å skrive dette innlegget mens det siste fatet tømmes for desinfeksjonsløsning på badet.)

I løpet av kvelden klarte jeg å tømme de siste restene både fra en 4 kg-flaske med CO2 og en Sodastream-flaske. Godt jeg alltid er beredt og hadde en til av sistnevnte i backup. ;)

Nå ligger alt til rette for å brygge mer: Det er så deilig å ha ferdige fat på denne måten når jeg skal tappe ferdig coldcrashet øl fra Fermzillaen over på et oksygenfritt fat.

Vis vedlegget 55312

Edit: I prosessen helte jeg også ut trekvart fat med "Captain's IPA" fra Europris som har blitt lovprist i en Facebook-gruppe. Til tross for at jeg byttet ut medfølgende gjær med to pakker US-05, ble jeg ikke enig med de som lovpriste dette settet (som bare kostet 500-600 kroner!). Joda, det ble "cleant" - men det er det vel jeg som skal ha mest kudos for. Det hadde riktignok en grei aroma, men manglet totalt smak. Det var bare et bittert øl man kan bli full av.
Greit det er fat da. Tenk om du hadde hatt 7x19l i møkkete flasker å gyve løs på :p
 
Deilig å ha unnagjort, i det minste:

I dag har jeg omsider vasket, desinfisert og fylt med CO2 hele sju fat. Det er en kjedelig oppgave jeg har utsatt i det lengste. Til tross for at jeg bare tok en "kattevask" - fylte fatene med litt PBW og vann og ristet, brukte svamp i bunnen, skylte godt (både fatet og stigerøret), og deretter fylte med SaniClean som ble dyttet ut med CO2.

(Bildet viser bare de seks første fatene, siden jeg sparer tid ved å skrive dette innlegget mens det siste fatet tømmes for desinfeksjonsløsning på badet.)

I løpet av kvelden klarte jeg å tømme de siste restene både fra en 4 kg-flaske med CO2 og en Sodastream-flaske. Godt jeg alltid er beredt og hadde en til av sistnevnte i backup. ;)

Nå ligger alt til rette for å brygge mer: Det er så deilig å ha ferdige fat på denne måten når jeg skal tappe ferdig coldcrashet øl fra Fermzillaen over på et oksygenfritt fat.

Vis vedlegget 55312

Edit: I prosessen helte jeg også ut trekvart fat med "Captain's IPA" fra Europris som har blitt lovprist i en Facebook-gruppe. Til tross for at jeg byttet ut medfølgende gjær med to pakker US-05, ble jeg ikke enig med de som lovpriste dette settet (som bare kostet 500-600 kroner!). Joda, det ble "cleant" - men det er det vel jeg som skal ha mest kudos for. Det hadde riktignok en grei aroma, men manglet totalt smak. Det var bare et bittert øl man kan bli full av.
Er saniclean som pipeline - lilla når det er rent?
 
Tilbake
Topp