Petter Mandt
Norbrygg-medlem
Både mer og mer spennende enn det som ble med hjem fra Salzburg. Hvor det ikke var så enkelt å finne håndverksøl. Der går det mye i Helles/ Märzen og Zwickl/ Kellerbier. Godt det men også litt ensidig.
Stiegl byens største bryggeri, som har noen eksperimentelle varianter.
Vis vedlegget 66930
Håndverksøl + Schwechater (Dreher sitt gamle bryggeri) som ble funnet på den største Spar-butikken i gåavstand.
Vis vedlegget 66931
Han er snil ser ePåskebryggerharen har lagt fine pilsegg i kjelleren i påsken. (Han la en ESB også, i etasjen over
.)
Vis vedlegget 66968
Gjensyn med gamle venner?
En dråpe de-foam løser detDet hadde gjæra godt i natt for gjærlåset var tomt for vatn![]()
Ikke dumt! Er det ikke en mulighet at de-foam endrer pH-verdien slik at skyllemidlet ikke lenger er effektivt? Jeg har gått over til å koke vann, kjøle det ned og deretter tilsette i vannlåsen. Får alltid slike vulkaner når jeg bruker bøtte med vannlåsEn dråpe de-foam løser det![]()
Jeg bruker Starsan oppløsning med denne dråpen de-foam. Men, man kan lage bryggertabber: https://forum.norbrygg.no/threads/bryggertabber.581/post-539006Ikke dumt! Er det ikke en mulighet at de-foam endrer pH-verdien slik at skyllemidlet ikke lenger er effektivt? Jeg har gått over til å koke vann, kjøle det ned og deretter tilsette i vannlåsen. Får alltid slike vulkaner når jeg bruker bøtte med vannlås![]()
God lyden selvDet hadde gjæra godt i natt for gjærlåset var tomt for vatn
Noen Størteberger blir alltid med hjem fra Charlottenøl og flesk330 kronor for denne gjengen her? Det er ganske deilig å være norsk i Sverige også.
Æ på LIllehammer vi har det vet duForeldrene mine kom hjem fra Lillehammer i går med arvegods etter Morfar og øl fra polet.
![]()
![]()