Deler til tappekran

Erlend H.

Norbrygg-medlem
Under demontering og vask av tappekranen fant jeg at den gummitroppen som tetter for ølet (på den bevegelige delen av kranen) er revnet, eller revnet da jeg tok delene fra hverandre.
Er det noen som kjenner igjen fabrikat (teksten på den blanke delen er uleselig) og kan fortelle meg om hvem som muligens har reservedeler til denne?

Gummitroppen markert med rød pil står fast på en plastdel som løftes når man tapper øl.

Ble plutselig litt krise her, har folk som er på tur i morgen for å smake på mitt første øl og må jo få det ut av keg'en på noe vis  :(

Erlend H.
 

Vedlegg

  • Bilde00001.jpg
    Bilde00001.jpg
    133,3 KB · Sett: 431
  • Bilde00002.jpg
    Bilde00002.jpg
    307,9 KB · Sett: 592
Ingen som har sett en slik før?
De tre siste bokstavene i merket er lesbart, der står det "...asc tap".

inni står det et klistremerke som sier at dette var "repaired by Hallamshire Brewery Service" i '91. Kanskje ikke rart gummien er litt morken :)

Erlend H.
 
Har en som er helt lik, men aner ikke hvor man får deler. Kjøp ny tap? Mange slike på ebay.
 
Det er en Dalex tap. Finner flere på ebay.co.uk som selger. Spør de etter deler. Sikkert greit å sende bilde, da det finnes flere varianter. Cornelius online shop har noe lignende, og jeg tror de er nokså like inni (?) Sjekk gjerne med de også..

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk HD
 
Tilbake
Topp