-Tormod-
Norbrygg-medlem
Men
Men OM man skulle finne på å røre litt da, kan man helle boksen med vørter-øl rett i glasset med restene etter rehydreringen eller vil co2'en i vørterølet være ødeleggende for den gjæren som er der? Og hvor lenge bør isåfall en sånn løsning snurre?
Når jeg bruker en boks vørterøl gidder jeg ikke kjøre rører, jeg bare rister ut alt av CO2 og det skummet som da kommer gir en god overflate for å ta med seg O2 når det legger seg som veske igjen.
Den lille slanten med gjær man får fra en vørterøl er ikke mer enn at man får satt en ny starter, men det holder jo i de fleste tilfeller
Det er noen som har prøvd det og problemet er at den henter luft fra omgivelsene, mye ulumskheter der ja
Jeg satt en starter med SNS metoden i går, det eneste jeg gjorde annerledes var at jeg ga starteren en god dose ren O2. Den sto ganske så nøyaktig 12 timer før jeg pitchet den i dag, og da var det i alle fall god aktivitet i starteren og jeg pitchet hele starteren, som luktet himmelsk i forhold til alle startere jeg har hatt på røreren. Det kom et plåpp hvert 5. minutt allerede 1 time etter pitch, og rundt 19 så plåppet den stødig og fint en gang i sekundet.
Dette er første gang jeg prøver dette, men så langt ser det lovende ut
Men OM man skulle finne på å røre litt da, kan man helle boksen med vørter-øl rett i glasset med restene etter rehydreringen eller vil co2'en i vørterølet være ødeleggende for den gjæren som er der? Og hvor lenge bør isåfall en sånn løsning snurre?