• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Diy opp sett vurderest solgt komplett og billigt, evnt byttes i mindre sett.

lufter tanken min på brygge settet, om det er noe intr så kan jeg legge ut bilder, er noe ala villa bryggeri, total kjel str er på 97Liter
motstrømskjøler og alt er med.
er dere 2 eller flere så er det ideelt sett, og skal ikke koste skjorta fot og en arm.
 
Heisann!
pris vet jeg ikke, jeg har ikke noe formeninger om hva noe slikt er verdt.
i tillegg til er det temperatur styring på varme-kjeppen! (heat-stick):p En kan komfortabelt sette vatnet på kok til mesketemp også dra på hvor en vil i mens, da vil det ca holde tempen det skal, og en trenger ikke å kjøle ned vatnet igjenn!.
jeg kan lage en til om det er ønskeligt, jeg brukte gass under oppkoking for å få fortgang på dette her, men heatsticken holder kok i 90L vatten. da foss koker det ikke, men vatnet ruller.
som ekstra informasjon så holder motstrømskjøleren så lav temp att jeg nesten måtte varme vørteren igjenn for gjæretemperatur :D
anyway, nok skryt, tanken er laget av meg selv, samme er silkaret, samme er sticken, og det samme gjelder kjøleren.
så det er til info, jeg sier slikt så en vet hva en kjøper, og en får ingen overaskelser når en evnt henter det. om det er mer detaljerte bilder en ønsker å se, så er det bare å skrike høyt og fint, så skal jeg lade linsen og knipse av :D
 

Vedlegg

  • IMG_0130.JPG
    1,7 MB · Sett: 1.230
  • IMG_0131.JPG
    1,4 MB · Sett: 1.149
  • IMG_0132.JPG
    1,9 MB · Sett: 1.158
  • IMG_0133.JPG
    1,6 MB · Sett: 1.145
jeg lover jeg skal vaske vekk skjiten fra heatsticken før evnt overlevering :D får muligens også levert med en liten flaske sterkrens og litt saltsyre om en ønsker det og.
 
Hei!

Kunne tenkt meg den perforerte plata i bunn... :yes:

Ellers får man jo en bb30 eller hva det heter for rundt den prisen..

Kenneth
 
k.ped skrev:
Hei!

Kunne tenkt meg den perforerte plata i bunn... :yes:

Ellers får man jo en bb30 eller hva det heter for rundt den prisen..

Kenneth

k.ped...Dette er 3 ganger større. Mindre problemer. ingen termostat som kødder :D

Men.. Efori.. ikke selg i deler. Finn.no om ingen her på forumet byr.

Du kan gjøre utstyret litt mer attraktivt med syrevasking. (blir bling da  ;D) Ta og bilder av alle delene, da mener jeg ta ut silkaret, og ta bilder av det. Samt muligens litt ned på pris, men ikke del det opp.  :noway:

Spørsmål om bruk.. hvordan opprettholder du korrekt meske temperatur.

Med et par billige varmeelement, pumpe, PID og pt-100 så kunne du fått et utmerket RIMS/ Herms oppsett :yes:
 
He he. Ikke alltid det er størrelsen det kommer an på... :hadet:

Men det er helt klart at det går an å lage MYE godt øl med dette!


Kenneth
 
heisann!
det er syrevasket! er ikke så gale bling, men jeg tok bilder av kokekaret med "termodressen" påkledd!
blir ikke solgt i deler! har lite og ingenting for seg for meg å selge en ting for så stå igjenn med 3ting som ikke er brukendes til noe etterpå.
om du er intr i slik perforert plate, så kan du gjerne skrive hvor mye du trenger og form så kan jeg gi deg pris, har mye plate liggendes.
hva gjelder prisen så har jeg bare sagt en startpris, jeg er ikke låst fast på noe some helst pris egentlig!
jeg har et termostat som styrer den varmepinnen som jeg setter oppi karet (under silkaret)
etterpå så løfter jeg opp silkaret 4/6 av høyden på kokekaret, har to termometer, en i mesken, en i vørteren.
så resirkulerer jeg bare 10liter om gangen hver 3-10min alt etterom tempen skal justeres eller ikke. planen er å tig'e inn en føler og så bruke et finere termostat (finer oppløsning)
det er også underveis en varmepinne til, litt kjekkere med 15-20min oppkok av 90L vatten. den ene varme pinnen greier å rulle vatnet uten problemer, men tar en god time å koke opp fra 10c til 98c
jeg er mer og mer i tvil om det blir solgt, IPA jeg lagde i dette oppsettet, kombinert med første gangsbrygg må jeg si meg meeeget fornøyd! og da snakker vi om kresne smaksløker :D
 
en annen ting er att det blir ikke gitt bort gratis, som sagt prisen var ikke satt til noe, jeg ymta innpå med 3500.
om det er 3 stk som går i sammen om dette som er litt nysjerrige på dette, så er ikke 1000kr en stor sum pr snute for ett komplett oppsett en kan dele med venner, og en sitter med 25L øl hver :D
 
Hei igjen. Trenger en perforert rustfri plate ca like stor i diameter som er på varmtvannstanken din. Hvor holder du til?

Kenneth
 
Efori. Om du får tak i rimelig plate i SS. er det en kjempe idé` :idea: og lage slike på bestilling :yes:

Det kan og være et bra marked for heat stick som du har laget
 
Efori skrev:
heisann!
det er syrevasket! er ikke så gale bling, men jeg tok bilder av kokekaret med "termodressen" påkledd!

Ser at innsiden av silkaret er flott :skitbra: lokket også.  Et tips om du ikke har det, lag en justerbar utlufting i lokket slik at det kan kokes med lokket på. Sparer myye enegi på det.

Ellers så ser utstyret bra ut :sikle
 
Jeg fikk laget noe lignende hos en varmtvannstank produsent og det kostet meg ca 6000,- løp og kjøp. Modd det med isolasjon, pid, varmeelemnt og pumpe og du har "speidel " til en brøkdel av prisen.
Innerkjelen så veldig forsegjort.
 
Jeg tror jeg trekker dette salget, om noen er intr så kan keg være behjelpelig med å lage tanker, silkar, hetsticks, kjølere og alt en trenger i edelstål til svært gunstige priser, dei jeg har brygget med var så fornøyd med resultatet, att dei ønsker å beholde utstyret. Blir nok for meg å lage meg mindre sett for brugging i mellom tiden. Etter nettsurfing dei siste dagene ser jeg dette settet egentlig blei "gitt" bort mtp pris.
 
Tror at det var størrelsen som gjorde at det var så få interesserte, og ikke prisen. I tillegg til at etter BeerBrew kom ble det det nye utstyret som "alle" kjøper.
 
Jeg synes det er rart at folk lot dette tilbudet gå fra dem  :jaha: . Må jo være flere som er ute etter utstyr, selv etter at BB30 "mettet" markedet. Dersom man er 2-3 som går sammen om dette blir det kjempe billig. Vet ikke hvor mange meter motstrømskjøleren er, men prøv å kjøpe noe sånt til under 1500,-...
 
Tilbake
Topp