Dødrom i topp av meskeboks, temperaturutfordring?

Lurer på å kjøpe en slik:
http://www.clasohlson.com/no/Igloo-kjøleboks,-47-liter/31-5346

Det jeg lurer på er om jeg må tenke på tomrommet i toppen når jeg typisk kommer til å meske med et totalvolum på mesken på 25-30 liter.
Vil dette tomrommet kunne føre til temperaturtap av vesentlig grad under meskingen?

Tenker at jeg kanskje kan isolere i toppen med noen spesialtilpassede isoporplater. Hva bør jeg i såfall kle disse med for å hindre eventuelle uheldige stoffer å komme over i mesken? Holder det med et skille mellom mesk og isopor, i form av et rent laken brettet i passende størrelse?

Andre tanker?

MVH
Torstein
 
Jeg har bare brukt 1 lag aluminiumsfolie til isolasjon i min kjøleboks. Funker fint du. Når det er tid for skylling er det bare å pepre den med hull for å fordele vannet jevnt

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Alufolie!  :bank2: Selvsagt...

En kubbe eller to med isopor, pakket i alufolie, det bør bli bra.

Kjører nok partiskyllig. Litt utfordrende former i bunn av den kjøleboksen.
 
Jeg brukte plastfilm, flere runder. Og husk en stropp rundt isoporplata som du kan dra den opp med. Eller lag et hull du får en finger nedi.
 
Tror neppe du vil trenge noe ekstra isolasjon. Igloo er veldig gode kjølebager. La den gjerne forvarmes med noen liter varmvann først. Selv har jeg tilsvarende deadspace på min Igloo og har ikke mer enn 1 grad varmetap på 1,5 timer uten noe ekstra lokk på toppen.
 
Tilbake
Topp