Dunker med vann fra butikken?

Heisann folkens.

Til helgen skal jeg brygge en del.
Men jeg har ett lite problem. Det har vært en del graving i området rundt huset pga skifte av vannledninger.

Under gravningsarbeidet har vi lagt merke til at vannet har endret noe i smak. Det er fremdeles godt, men det kan inneholde litt mer rusk nå pga. bevegelser i de gamlevannledningene.

Så i går gikk jeg ut i verden for å kjøpe vann fra butikken. Det var i Telemark jeg ble obs på dette, da de fleste Rema1000 butikker selger Grans Bare Vann på 5 liters dunker til en billig penge.

Sørgelig nok for meg var det kun vanndunker fra Olden som jeg fant, og dersom jeg hadde kjøpt de, hadde det kostet meg 300+ i bare vann.

Er det noen som vet hvor i Stavangerområdet man kan få kjøpt slike dunker med vann?
 
Tror de har det på Remaen med meg. Ellers er det bare å komme med dunker så skal jeg saktens fylle for deg. Betale for vann i potitt-Norig. ALDRI!
 
Om ikke dere leier bolig (og indirekte gjennom husleia betaler), så må dere nok betale for vannet deres gjennom (kommunale) vannavgifter. Trøsta får være at (det kommunale) vannverket ikke har lov til å tjene penger, men de skal kunne dekke kostpris.
At noen, meg inkludert, velger flaskevann i stedet for f.eks. brus når en handler i butikk / kiosk, er en annen sak  ;)
 
Etter innsatsen din med organisering av fellesbestilling av Corneliusfat, er det flere som sikkert kan stille med vann til deg. Bare gi lyd om du vil ha vann fra Tananger...
 
Hvis du skaffer deg et kullfilter kan du filtrere alt bryggevannet dagen før du brygger, da får du rent vann så det holder. Fritt for evt. klortilsetninger er det også. Jeg gjorde det en gang og ølet ble veldig bra. Om det var vannet aner jeg ikke, men godt ble det. Det er imidlertid alt for arbeidskrevende å gjøre det hver gang, men i et nødsfall...
 
Takker til alle som var så vennlige å ville hjelpe. Foretok en vannanalyse idag og verdiene er helt OK.
Ser ut til at vannproblemet er løst :)
 
Tilbake
Topp