En "halv batch"

Øl er godt, men jeg klarer ikke å drikke opp en 25 liters batch før "suget" etter å sette en ny kommer. Hvis jeg skal redusere volumet til f.eks. det halve, er det da så enkelt som å halvere ingrediensene i oppskriften?
 
Thomas ML skrev:
Øl er godt, men jeg klarer ikke å drikke opp en 25 liters batch før "suget" etter å sette en ny kommer. Hvis jeg skal redusere volumet til f.eks. det halve, er det da så enkelt som å halvere ingrediensene i oppskriften?

Så enkelt er det :)
 
Takk for svar. "Litt utvalg" er greit, og jeg får etter hvert se om mine bekjente liker brygget. Har satt en par brygg i det siste, men har ikke fått smakt det selv enda.
 
Om ikke dine bekjente liker det, så får man snart nok nye bekjente når man har 150 liter øl stående...
 
;DJeg trenger full batch...problemet var tomflasker..nå har jeg kjøpt så det rekker..har 70 0,75l med patentkork..det kosta jo en formue..men nå kan jeg brygge to på 25l..problemet er ikke over enda...det er de forbaska smaksprøvene...brygger en...venter brygger en til...så må jeg prøvesmake for å få nok flasker hehe
 
sitter inne med 3 forskjellige her nå.
skal bare få ferdig noen utstyrs detaljer her så, blir det nok satt en batch til ganske kjapt.
 
bare jeg som har 6 kasser med 4 forskjellige sorter øl stående eller? :p

Det er litt stress å vaske flasker, men jeg passer på å skylle utav flaskene med en gang jeg har drukket ølet på dem, da blir det fort mye enklere å vaske/sterilisere dem senere igjen.
Noe av ølene mine er ganske heftige, så de tar litt lenger tid for å bli tomt.
 
Svar kjenner til problemet... Og jeg har 10 cornelius fat.... og det går 2 stk på vært brygg...
 
Tilbake
Topp