Enklest mulig måte å lage etiketter?

Tid er knapp faktor, men jeg har lyst til å ha en grei måte å skille flaskene mine på, samt ett enkelt design som gjør det litt mer tiltalende.

Kan jeg bruke label-maker? noen som har prøvd dette? Hva blir "prisen" per flaske montro med det? Hva slags program funker til dette?

Jeg bruker en bladkniv og en linjal. Fører bladkniven langs linjalen og får et bra kutt. Vurderer nok å kjøpe en slik papirkutter med tiden for å spare tid.Jeg bruker et ferdig design fra canva og skriver det ut på helt normalt papir og bruker limstift. Rimelig , ser relativt bra ut og lett å fjerne. Etikettene tåler da ikke vann ,men det er ikke et problem for meg.

EDIT: Legger med et eksempel

Vedlegg

• Etikett (1).png
    Etikett (1).png
    67,2 KB · Sett: 86
Jeg bruker en bladkniv og en linjal. Fører bladkniven langs linjalen og får et bra kutt. Vurderer nok å kjøpe en slik papirkutter med tiden for å spare tid.Jeg bruker et ferdig design fra canva og skriver det ut på helt normalt papir og bruker limstift. Rimelig , ser relativt bra ut og lett å fjerne. Etikettene tåler da ikke vann ,men det er ikke et problem for meg.

EDIT: Legger med et eksempel
Gjør som du, men skriver ut etiketter på laserskriver (samsung xpress c430w), tåler da fukt.

Jeg bruker tabellfunksjonen i OpenOffice Writer. Det gir jo ikke all verdens muligheter, men funker fint for meg. Jeg synes det er greit å få med en del info på etiketten, og er uansett ikke flink til å mekke fancy estetikk.

Bruker to spalter, og får ut 6 etiketter pr.ark. Jeg har en billig papirkutter som tar 3-4 ark i slengen, og bruker ikke lang tid på å kutte opp det som trengs til 3 kasser bjørnunger. Så rigger jeg meg til med ei skål mjølk og en fuktig kjøkkenklut. Etter hvert går det nokså radig unna:).

Jeg har klønet litt med de flaggene, så jeg har liggende en mal for hvert land nå. Alle etikettene er altså like, det er bare flaggene som skifter.

upload_2017-4-27_15-18-51.jpeg

Sist redigert:
Tilbake
Topp