Trenger da gode råd fra noen med erfaring anngående rengjøring av gjæringsutstyr i denne smammenhengen 

Helt lik oppskrift, malt også? S-04 er ikke den ganske lik WLP002? Har hatt høye 70% utgjæringer med den og.Forrige batch med denne stoppet vel på 1014.
Selv om det ikke skal være forskjell så ser jeg at generasjon to ofte gjærer bedre ut.Ja samme oppskrift. Bommet litt på effektiviteten. Måtte tilsette 260 gram flytende maltekstrakt.
Forskjellen er at første batch ble gjæret med en pakke purepitch.
Denne her med oppdyrket gjær fra slurry.
Trur jeg til og med har hørt Chris White si det derSelv om det ikke skal være forskjell så ser jeg at generasjon to ofte gjærer bedre ut.
Det er jo en mulighet.Selv om det ikke skal være forskjell så ser jeg at generasjon to ofte gjærer bedre ut.
Sannsynligvis blir det bedre enn det første. Sånn har det vært med mine der jeg har gjenbrukt slurry.Det er jo en mulighet.
Men det blir antakelig ikke det ølet jeg ville ha.
Nede på 1006 og fremdeles aktivitet.Har en golden ale stående med wlp002.
Nå har den kommet ned på1009. Fremdeles litt liv i gjærlåsen.
Forrige batch med denne stoppet vel på 1014.
Satte en 2 liters starter med slurry fra forrige batch og brukte på 18 liter med OG 1050.
Frykter en infeksjon. Hydrometer prøven smaker ikke surt. Mye gjærsmak.
Har ikke brukt noe diastastic gjær på lenge.
Noen andre som har fått høy utgjæring med WLP 002 ?
Vis vedlegget 70937

Er redd denne er hinsides hjelpNede på 1006 og fremdeles aktivitet.
Hjelpes !
Det tror jeg og.Er redd denne er hinsides hjelp. Du har nok en infeksjon.

Det der ser jo 002'sk ut.Det tror jeg og.
Har spolet tilbake til Birger 2023.
Der tilsatte jeg en saisonblend fra the mad fermentist etter hovedgjæringen. I samme 20 liters gjæringskar som jeg brygget golden alen i.
Etter Birger brygget har jeg brygget 3 batcher i samme gjæringskar. Jeg målte fg på 2 av dem i morges. Samme fg som etter ølet var ferdig gjæret.1012 på en lager og 1020 på en porter.
Litt rart at den saisongjæren skulle våkne nå.
En annen snodig sak. I går tynnet jeg ut vørteren i gjæringskaret med 1.5 liter vann i kanskje 16 -17 liter vørter for å få lavere alkoholprosent.
Og i dag måler jeg fg til 1010 ?
Og det er fremdeles aktivitet i gjærlåset.
Det burde vel være mindre fg enn i går da jeg målte fg til 1006.
Kikket oppi gjæringskaret og det ser egentlig greit ut.
Mulig dette blir en god Saison?
Vis vedlegget 70955