Jeg vil gjerne lage noe som likner Estrella Damm Inedit.
Jeg har lett, men finner ingen oppskrift på nettet. Jeg tror den er delvis hveteøl og delvis pilsner, men jeg har ikke nok peiling til å sette sammen en oppskrift selv.
På polet er den også katalogisert under undergjæret øl. Jeg er riktignok nødt til å bruke overgjær, da jeg ikke har tilgang på rett temperatur for undergjær... Ellers får jeg vente til det blir vinter, og kjelleren blir kaldere.
EDIT: I følge vinmonopolet er den brygget på 50% bygg, og 50% hvete.
"Lukt: Aroma med fint preg av lyst malt og litt krydder, streif av karamell.
Smak: Fint preg av frukt og korn, avstemt bitterhet i ettersmaken.
Alkohol 4,80%, Sukker: 1,00 g/l"
Har noen av dere lyst til å hjelpe til å lage en oppskrift? Evt. tipse meg på en oppskrift på noe som likner?
Jeg har lett, men finner ingen oppskrift på nettet. Jeg tror den er delvis hveteøl og delvis pilsner, men jeg har ikke nok peiling til å sette sammen en oppskrift selv.
På polet er den også katalogisert under undergjæret øl. Jeg er riktignok nødt til å bruke overgjær, da jeg ikke har tilgang på rett temperatur for undergjær... Ellers får jeg vente til det blir vinter, og kjelleren blir kaldere.
EDIT: I følge vinmonopolet er den brygget på 50% bygg, og 50% hvete.
"Lukt: Aroma med fint preg av lyst malt og litt krydder, streif av karamell.
Smak: Fint preg av frukt og korn, avstemt bitterhet i ettersmaken.
Alkohol 4,80%, Sukker: 1,00 g/l"
Har noen av dere lyst til å hjelpe til å lage en oppskrift? Evt. tipse meg på en oppskrift på noe som likner?