Fastwasher flaskevasker

Har noen erfaring med denne fastwasher?
images.jpeg-6.jpg
Jeg ser den selges i tilsynelatende litt forskjellige utførelser hos f.eks. brewshop og Strømmen hjemmebrygg. Er det forskjellige leverandører eller bare ulike bilder?

Hvor lett er det å treffe og tre ned på et helt brett? Har hatt prøvd noen hjemmelagde varianter h or det er vanskelig å treffe alle 12 på en gang.

Hvor kraftig spyler den? Blir det skikkelig rent eller er det bare litt kosespyling?
 
Denne har jeg - vasker som det skal men tåler ikke star-san - blir, hvordan sier man det på norsk: “brittle”. Så du må rense med vann etterpå. En annet ting er at det kan skumme veldig inn i flaskene - da må du slå pumpa av-på-av-på osv.
 
Denne har jeg - vasker som det skal men tåler ikke star-san - blir, hvordan sier man det på norsk: “brittle”. Så du må rense med vann etterpå. En annet ting er at det kan skumme veldig inn i flaskene - da må du slå pumpa av-på-av-på osv.
Hvorfor skummer den?
Har som nevnt erfaring fra en hjemmelaget med kobberrør. Skumring er ikke noe spesielt problem der.
Renner ikke vannet ut igjen fort nok?
 
Skummer det så er blandinga for sterk. Passer ikke til alle flasketyper, noen renner det ikke ut av så det blir stående vann i. Jeg fikk sprekk i manifolden, sikkert fordi jeg ikke skylte godt nok etter bruk hver gang. Når det funker, er det et godt produkt.
 
Det som er lit rar at det ikke skummer i alle flaskene - tror ikke alle nozzlene er like og noe har skarpe kanter, kanskje. Sprekkene fikk jeg og men har limt igjen.
 
Jeg kjøpte først en til 24 flasker, der var det mye lekkasjer mellom de to lagene som festes sammen. Det ble fremhevet som en fordel at de hadde gått bort fra å bruke pakning mellom de to lagene, vel...
Så røk først det ene festet der pumpene skrues fast, så det andre.
Da ble det retur.

Kjøpte så en for 12 flasker. Noen lekkasjer er det her også, men til å leve med.
Er veldig forsiktig hvis jeg skal skru pumpa av eller på, så festet har holdt.
Brettene til 12 flasker har bedre plass til flaskene, kan vaske store flasker uten problem, er vel egentlig beregnet på vinflasker denne.

Bruker den til all flaskevask, og det går greit så lenge man vet om svakhetene. Skummer nesten ingenting med bruk av pulver eller tablett for oppvaskmaskin. En gang i mellom er det en flaske som ikke tømmes så vaskeren må stoppes, ikke noe stort problem.
En skuffelse når jeg kjøpte den første er at den ikke tåler høy varme på vannet, tror det er maks 40 grader, har nok brukt noe varmere vann enn det og det har gått greit.

Så, ikke helt topp kvalitet, men jeg vet ikke om noe bedre alternativ.
 
Tilbake
Topp