FrodeSy
Norbrygg-medlem
Mistenker at det kanskje har litt meir effekt enn kva bryggekalkulatorane (i alle fall beercalc.org som eg bruker) seier. Sist gong eg brygga IPA opplevde eg i alle fall at det ferdige ølet smakte fleire IBU enn planlagt. Men då hadde eg 25 minutts rest på 85 grader før vidare nedkjøling.Siden den blei god, den jeg har nå, kan jeg jo trygt anbefale det humleskjemaet. Bør vel legge til at jeg stoppa nedkjølinga på 80 grader i 10 minutter for å få en slags whirlpooleffekt. Det skal i teorien ikke gi økt ekstraksjon av alfasyre, men en liten effekt har det nok.
Har ein 100 gramspakke med Spalt - til 16 liter ferdig vørter etter kok. Dette er omlag halvparten av batchstorleiken din. Og med tilnærma lik fordeling som du har - eg får noko meir på 30 minutt enn du - så blir det 30 gram @60, 40 gram @30 og 20 gram @2 minutt. Syns det virker litt rart med så mykje humle i tysk pils, men eg har liten erfaring så langt.
Kort om pH. Har tenkt å legge den rundt 5.2. Tysk pils kunne kanskje også hatt godt av å kome litt under 5.2?, ref: "More sharpness or tartness in beer: pH 5.1 to 5.2" (husker dessverre ikkje kjelde til denne).
Elles 2 deler sulfat, 1 del klorid. Burde det vore meir sulfat? Ser Jørgen O brukte 4:1.