Fellesbestilling av magnetrørere til Trondheim, kort frist

Lars skrev:
Jepp, adapteret er relativt standard, godt mulig det kan brukes en gammel lader, adapteret til den gamle Boss Blues Driver pedalen din har derimot feil polaritet (minus i senter), Gahr. :)

Brukte sjelden pedaler, bare en Dunlop wahwah i ny og ne. ;D

Har du mottatt penger, forresten?
 
Gahr skrev:
Lars skrev:
Jepp, adapteret er relativt standard, godt mulig det kan brukes en gammel lader, adapteret til den gamle Boss Blues Driver pedalen din har derimot feil polaritet (minus i senter), Gahr. :)

Brukte sjelden pedaler, bare en Dunlop wahwah i ny og ne. ;D

Har du mottatt penger, forresten?

Nix, nå sitter jeg her med mine 15 magnetrørere (Jørn har fått sin) og tom pung. ;D

Ellers kan det være verdt å nevne at man må skru i 3 medfølgende skruer (til til printkortet, 1 for å feste knotten på potmeteret), før røreren er ferdig montert. Jeg måtte lete frem Clas Ohlson miniverktøykasse for å finne små nok stjerne og flatskrujern til dette. Derrin måtte visstnok demontere "frontplatene" for å få plass i eskene, selv om jeg synes det er plass..
 

Vedlegg

  • Magnetrører demontert.JPG
    Magnetrører demontert.JPG
    1.013,5 KB · Sett: 227
Jøss, bare limt fast et par magneter til en pc-kjølevifte og montert på motorstyring?

*rote i delekassa*..  :)

Hvor får dere skaffet magneten dere har i kolben? (er vel plasttrukket ellernoe for å ikke kontaminere innholdet?)
Og hva slags rotasjonsfart bruker dere typ på slikt?
 
neslekkim skrev:
Jøss, bare limt fast et par magneter til en pc-kjølevifte og montert på motorstyring?

*rote i delekassa*..  :)

Hvor får dere skaffet magneten dere har i kolben? (er vel plasttrukket ellernoe for å ikke kontaminere innholdet?)
Og hva slags rotasjonsfart bruker dere typ på slikt?

Jepp. Jeg har gjort et par forsøk på egenhånd som ikke ble bra, så da er det vel verdt 400-500 for min del iallefall. :)
Mange som har bygget silke med hell (søk på "magnetrører" på forumet så finner du noen), så bare kjør på.

Her finner du mer om den:
http://www.brewershardware.com/Brewers-Hardware-Stir-Plate.html

Magneter kan du få kjøpt på MoreBeer og diverse forhandlere av laboratorieutstyr (f.eks Chiron i Trondheim).
De er belagt med noe gummigreier ja.
 
kjøpte en pakke med 5 stk ptfe-overtrukne magneter på ebay for 19,99 $ inklusive frakt. fra 1 cm-6 cm lengde.
 
Har fått et par henvendelser om jeg har flere magnetrørere å selge, men jeg tok kun opp forhåndsbestilling, og måtte si nei til flere.. Kjøp direkte, eller gå sammen noen, det er iallefall verdt den forholdsvis rimelige investeringen. Verdt å merke seg at ihvertfall om man bestiller flere, kan det ta litt tid.
 
Tilbake
Topp