Fellesbestilling corneliusfat

Knut-Erik skrev:
da ordner john en pris på nye og brukte fat.  når alle har lagt inn en ordentelig bestilling, f.eks 2 til 4 er litt vagt.  John fikser kanskje ett doodle skjema eller lignende.
så ordner jeg med et kontonr. og jeg kan hente og  levere dem ut, siden jeg har romslig bil.

Er litt vanskelig å si om man skal ha 0, 2 eller 4 uten å vite pris :)
Brukte er vel ca halv pris av nye, med et lite tillegg visst de er overhalt, med bytte av pakninger eller?
 
det er flere mulige kvaliteter. Men vasket, og overhalt bør de ligge på 350-400 ferdig levert..
 
Se svar fra bryggeland:


Skrapet for brukte fat hos levernadørene våre nå, men vi har en fellesbestilling på gang, men kun ut ifra butikkene.
Lister her man skrive seg på å betale i butikk - alle fat 650kr ink mva.
Ender om 1-2 ukler - men levering om 4-8 litt avhenging om fabrikken rekker å produsere opp nok fat før fellesferien i Italia.

Stopp innom din nærmeste butikk å skriv deg opp hvis du vil ha. Fin fin pris!
 
Hei

Da har vi sendt avgårde penger til fabrikken, men vi kommer til å la folk henge seg på t.o.m. 31.juli - like at de som har ferie i "fellesferien" rekker å henge seg på.
OBS få 9liters fat tilgjengelig, men de som har bestilt vil selvfølgelig få sine.
Vi forventer fatene inn tidlig-medio August, da vi har fått bekreftet fra fabrikken at de sender det de har før fellesferien i Italia som startet i August.

Mvh
Mats
Bryggeland AS
 
Hei!
Jeg ser jeg er sent ute her, men hvis det fremdeles er mulig kjøper jeg gjerne 3 stk 19-litersfat, nye. Jeg bor i Ytre Enebakk, men kan gjerne komme og hente de hvor som helst i Oslo/Akershus.
 
Hei gutter! Hvis dere leser posten litt lenger opp, så må dere stikke innom bryggeland og bestille samt betale der, men da tror jeg dere har dårlig tid, da det er siste frist idag(tror jeg, ring vin og bar å hør)
 
Hei

da er fatene på lager i Oslo butikken og kan hentes her , Lillestrøm vil få fatene sine ca kl 16-16:30 idag.
Mvh
Mats
 
2 stk nye fat er hentet, når disse er nye så lukter det nytt, vasker dere disse noe spesiellt? Er det bare skylle, sterilisere og tappe på øl eller vil det sette litt smak?
 
Jeg pleier bare å spyle godt, slik at det er gullende reint oppi, så kjører jeg i star san og rister godt. Pleier også å skru løs alle løse deler, og legge de i star san også. Husk; Inn og ut koblingen er forskjellig.  ;D
 
Jada jeg har også gjort det slik, men skal heretter ikke bruke star san på fat, satse på rens og skyll da jeg trur star san ødelegger skummet... jada jeg veit hva du vil si ;)
 
Sier det fordet:p Aldri hatt problemer med skum på fat jeg har vasker med starsan. Hvor får du skum teorien fra?
 
Det er noen teorier som jeg har, syns det er litt dødt noen ganger.
Har tømt ut noen fat med øl som har vært vasket med star san og det ligger ett lag på toppen av øllet som har skillt seg ut, det kan ikke være bra, men som sagt skal bare teste..
 
Det er vel jeg som har spredd slike rykter ;D. Har opplevd at det blir mindre skum når jeg har brukt starsan i fatene. Men dette kommer av måten jeg fyller fatene på siden jeg har ikke muligheten til å la skummet renne ut før fylling. Kjørte et par splitt batcher og det var helt klart dorligere skum på starsan fatene, liker heller ikke oljeflaket på overflaten som blir av starsan.
Alt før gjæring bruker jeg starsan på, alt etter gjæring bruker jeg sterkrens på. Men nå venter jeg på saniclean. :ilike:
 
Saniclean er tilsvarende Starsan bare uten skum. Kommer med neste leveranse fra fivestar til Vin og Bar. Er ikke forespeilet noe pris men antar at det blir omtrent som starsan.  Humle.se  selger også saniclean.
 
Tilbake
Topp