Fellesbestilling malt!

Hei!
Vi tar med dette opptelling på hvem som har behov for mer ingredienser til brygging. Så får vi se hvordan vi får det levert. Enten om vi spør Petit om de vil komme (hvis det blir tilstrekkelig), eller om vi henvender oss til noen andre (fellespalle). I utgangspunktet blir det en leveranse til Bodø. Jeg kan ta imot pallen og folk kan hente hos meg. Jeg anser påmelding som uforpliktende inntil vi ser om vi har nok/ får sjekket fraktpris helt konkret! Se nedenfor ang frakt! Fyr løs!

Det blir kr 250,- per sekk, alt inkludert hvis vi bestiller som det fremgår nedenfor! 33 sekker på pallen!

Har fått faktura. Prisen er litt endret: 265,- for pils/pale malt og 268,- for münchener!
FULLT! HAR SENDT PM I FORUMET TIL ALLE AKTUELLE (UNNTATT TROND ARNE) MED MITT KTO NR.

MALTEN ER NÅ BESTILLT. JEG VIL LEGGE UT INFO OM FORVENTET ANKOMST ETTERHVERT SOM JEG VET NOE.
KAN VIDERESENDE FAKTURA OM NOEN ØNSKER DEN  


Pallen ble sendt i forrige uke, og leverandør sier at vi kan vente den "nå en av dagene"

Lars -            6 (3 pils, 3 pale)
Svein Erik -    4 (2 pils, pale, münchener )
Erlend -         4 (2 pale, pils, münchener)
Robert           4 (3 pale, pils)
Geokri           5 (2 pale, 2 pils, 1 münchener)
Dan Ove        2 (pale og münchener)
Ole               2 (pale)
Remi             2 (pale og münchener)
Trond-Arne    2 (pale og münchener)
Stein Erik       2 (pale)

Totalt          33 (18 pale, 9 pils, 6 münchener)
 
Regner med jeg trenger 3 sekker
Erlend H.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2
 
Ja Ole man kan få ferdigknust.

Jeg trenger et par-tre sekker

Noen som har hatt kontakt med Bådin i senere tid? Jeg fikk tilbakemelding før sommeren at de skulle prøve å åpne for at vi kunne kjøpe malt hos de når de kom skikkelig i gang
 
Bryggselv var veldig greie å ha med å gjøre sist vi gjorde dette, de tok halve frakten siden volumet var såpass. Men marginene på malt er veldig små, så de er mye mer velvillig hvis noen handler andre ting og....

De ka og inn en egen fraktvare i nettbutikken til Bodø på fellespall, så alle bestilte og gjorde opp for seg selv direkte med dem
 
geokri skrev:
Bryggselv var veldig greie å ha med å gjøre sist vi gjorde dette, de tok halve frakten siden volumet var såpass. Men marginene på malt er veldig små, så de er mye mer velvillig hvis noen handler andre ting og....

De ka og inn en egen fraktvare i nettbutikken til Bodø på fellespall, så alle bestilte og gjorde opp for seg selv direkte med dem
Skal kjøpe litt diverse ting fra Bryggselv, i tillegg til malt. Så det hadde vært flotters med en pall derfra ja! :)
 
Har gjort en henvendelse til Petit om det kan være aktuelt med tur, eller kostnad for pall!
Bare fortsett og melde inn behov.


Hei Svein Erik
Hvis det blir en del ordre så blir frakten den samme som når vi kjører. 150,- kroner pr. ordre inntil 100 kilo.
Hilsen OlaB.

Og kr 100,- per 100 kilo ekstra over det!
 
ink moms så er jo pale/pilsmalt da 6,43
Sier vi at frakt pluss pallegebyr/miksgebyr kommer på 2500 ink mva/825kg =3,03

Dvs at man ferdig fraktet til Bodø ender på 9,46 per kilo, runder vi opp til 10kr så blir det jo 250 for en 25kg sekk ferdig til Bodø.
Det er jo veldig respektabelt.....

Vet ikke noe om Fuglesang som malt, men ser andre her på forumet går god for den, og at Lervig bruker den som basemalt, da er den god nok for meg hvertfall :)
 
trur vi klarer å fylle opp med litt innsats, hvis vi kommer til en pris på 250 levert bodø, så kan jeg øke til
5-6 sekker.

En annen sak er jo at med en slik palle så får vi ikke ferdig kvernet for dem som må ha det...
 
Det blir 250,- per sekk alt inkludert.

Malt kr 4877+ frakt 3125 + tillegg blandet palle 150 + palle 50= 8200/33= 250
 
er ikke gæli det... er jo fort 100lappen mindre per sekk enn fra petit/bryggselv.
Litt dumt at de ikke har hvetemalt, men begynner å bli mørkere og kaldere i været, så er vel bedre å kjøre noen varmere og mørkere øl med litt Munich

Hvis vi ser bort fra eventuell plass til lagring som et problem kanskje for noen, så kan jo alle øke bestillingen sin til "samme pris" med en sekk eller to, og jeg øker til 5-6 sekker
så er vi vel ca på 27-28 sekker.. Gir vi det noen dager til, så tipper jeg det plutselig kommer noen som er interessert i de siste sekkene.
 
Hei!
Som dere ser er vi fortsatt et lite stykke unna full palle.
For min egen del har jeg fortsatt noe malt og har ikke hastverk.
Skal vi fortsatt vente litt eller skal vi få det via Petit?
Eks vil 4 sekker umalt da koste 1350,- i motsetning til 1000,-
 
Tilbake
Topp