Fellesbrygging til NM

Jeg kan komme opp til deg med fat på fredag eller lørdag. Så kan vi smake litt på noen brygg mens vi tapper.
 
Tenkte at vi kanskje kunne lage tappetårnet av 110mm avløpsrør som vi borer hull til kranene i. Røret kan jo lett kappes å og skjøtes i alle fasonger samt lakkes så det ser litt kult ut.
 
For all del.. Får vi skaffer noe sånn med muffer til å feste i en plate? Har hørt med Fattern, så får vite om han har noe i morra.
 
Skulle vi hatt en møte for å planlegge/bygge/fikse? Det er jo ikke så mange som har vært involvert i dette fellesbrygget ennå? Jeg stiller i hvert fall opp med et eller annet om det trengs.
 
Hei alle sammen.
Lørdag kom Helge opp, og vi tappet fellesbrygget på 2 stk. fat. Alt gikkk meget bra, selv om vi koste
oss med noen glass med sterkølet mitt. (les 10% ) fatene er satt til lagring i kjøler, med FG 9, så
dette lover bra, håper den smaker godt også.
Hvordan går det med klubbmerket vårt John? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
 
Da er rør i boks. Jeg og Puta tenkte å bygge den litt stor, slik at vi får plass til våre og fellesbrygget. Noen andre som har noen tanker/vil være med å bygge?
 
Må bare gratulere de som hadde mer med bryggingen å gjøre en meg, jeg var vel strengt tatt ganske fraværende. Men en 9'de plass er jammen ikke å kimse av. Jeg lover å være mer aktiv neste år, da har jeg planer om å stille i PF selv også. Jeg har gitt ganske så klar beskjed til fruen om at neste år stiller jeg ikke som barnevakt når det er NM. Det var skikkelig moro å sitte for meg selv mens lillesnupp sov og resten av familien var på speidertur, vel vitende om all moroa som foregikk et annet sted.  :noway:

Men det får være nok smiger.. Vi vant vel en slik en Beerbrewer 30.. Jeg tenkte jeg skulle være så snill å tilby meg å "oppbevare" denne litt, om ingen har noe imot det? Jeg må finne på noe lurt i forbindelse med at vi skal gifte oss i august, og da må jeg ha litt øl klart. :eek:
 
Det vel snakk om å bytte denn inn mot felles fat, men utstyr til bryllupsbrygging er det nok flere som kan stille med. ;)
 
Felles fat kan jeg skjønne, det vil jo gjøre fellesbryggingen litt enklere. Og skal man bytte noe så bør det vel kanskje være ubrukt. Og som du skriver, det er vel en og annen mulighet til å få lånt seg et kokekar her. Jeg begynner å bli litt stresset når det gjelder bryllupsbryggingen kjenner jeg, en ting er jo at det skal brygges i god tid - en annen ting er jo at jeg må lære meg å brygge først...
 
Du får komme på fellesbrygginga til lørdag, så får du titte litt og kansje låne min.
 
Tror du må utsette bryllupet Eirik, til du har fått brygget ferdig.
Det skjønner vel din tilkomne. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
 
Tilbake
Topp