Fjerning av etikett på flasker.

Hei.

Er ny i gamet og trenger noen tips for fjerning av etikett på flasker. Hovedsakelig etikett fra Kinn,Ægir og Nøgne ø.

Eller så ska vi brygge en runde med Veskyst IPA , kommer som sett fra Vestbrygg iløpet av uken. Noen som har noen nybegynner råd?

Øystein

Det er (utrolig nok) et tema som er blant de mest diskuterte her på forumet :)
Forsøk søkefunksjonen.

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,1240.0.html

Jeg legger flaskene i microbølgeovnen i 2 minutter. Dette løsner etikettene, men det er lim igjen på flaskene. Dette fjerner jeg med Whitespirit.

Takk for svar.

Fant en annen bra måte å gjøre det på som var veldig bra.

Fylte kokende vann på flaskene, lot de stå 1 minutt. Og så var det bare å ta vekk etiketten. Restene av limet fjernet jeg med papir/klut og matolje. Gikk veldig fort.
Og ikke noe bruk av unødvendige kjemikalier.

Øystein

Vasket flasker i går og fant ut at swix skirens er meget effektivt til å fjerne etikettlim.  :)

Ha flaskene i ovnen i 250 grade, ta dei ut. riv av etiketten, dypp dei i matolje å ta vekk limen me svamp.

Vil en moderator slå denne tråden sammen men den andre " Nøgne Ø /etikett" tråden, slik at vi slipper 32 sider med samme tips om og om og om og om og om og om og om igjen.

Varme først så det ytterste løsner. Så Lynol, matolje eller skirens. Lynol synes jeg funker best.

Tilbake
Topp