Flatt Juleøl.

Hei.

Har brygget en batch med Juleøl, der jeg har brukt Hvetegjær. Etter en måned i romtemperatur på flaske, er det fremdeles lite kullsyre/skum i ølet. Jeg tilsatte mellom 6/8 g sukker /l . Dette har jeg også brukt før uten problemer. Jeg er litt i villrede hva jeg bør gjøre?? Ølet gjæret ut som det skulle, Kan jeg åpne flaskene og tilsette litt ekstra Gjær/sukker i flaskene?? Eller?????
 
Hei.

Har brygget en batch med Juleøl, der jeg har brukt Hvetegjær. Etter en måned i romtemperatur på flaske, er det fremdeles lite kullsyre/skum i ølet. Jeg tilsatte mellom 6/8 g sukker /l . Dette har jeg også brukt før uten problemer. Jeg er litt i villrede hva jeg bør gjøre?? Ølet gjæret ut som det skulle, Kan jeg åpne flaskene og tilsette litt ekstra Gjær/sukker i flaskene?? Eller?????

Snu en flaske opp/ned for å løsrive litt gjær, sett så flasken på baderom med 25ish grader og se om det funker?

Regner med at du ikke har vært i disse temperaturene?

Hvilken metode brukte du på å tilsette sukkeret?
 
Er korkene tett da? Hva slags korker bruker du? Vi kjøpte ny korker for ikke så lenge siden, og første batchen vi korka med den var dårlige alle sammen, men siden vi var så gira på ny korker så stolte vi hundre prosent på den. (skulle gått i tabbetråden denne her...)
 
Ja, blandet sukkerlaken riktig, helt sikker.

Koekene er tette, får et lite Psshh, nå jeg åpner korken. Bruker vanlige 26mm flaskekorker
 
Tilbake
Topp