Terje J
Norbrygg-medlem
For svarte, man kan bli paranoid av mindre....Oktober fest-bieren brygget i sommer med WLP833, endte opp på 1.010 (fra1.054) og ble overført på fat for godgjøring frem mot høsten. Ved prøvesmaking i slutten av august viste deg seg at øllet var overkarbonert og fryktet det verste, ie en infeksjon.SG ble nå målt til 1.006. Det var ingen usmak i ølet, men definitivt tørrere, litt kvass og mindre fylde. Karbonering har blitt justert og ny måling i oktober så er den fortsatt på 1.006, så jeg tror ikke det er en infeksjon på gang...Ølet ble gjæret på et helt nytt kar, men slanger og kuplinger benyttet til overføring til fat har vært i kontakt med flere mulige diastaticus kilder...
Sto senest i dag og vurderte mottrykksfylleren, som jeg alltid rengjør umiddelbart med mim-kombi etter bruk og oppbevarer fylt med starsan… men den er sammensatt av altfor mange deler, så det får være, inntil videre
Sto senest i dag og vurderte mottrykksfylleren, som jeg alltid rengjør umiddelbart med mim-kombi etter bruk og oppbevarer fylt med starsan… men den er sammensatt av altfor mange deler, så det får være, inntil videre
Sist redigert: