Første bryggeoppsett

Sversimo skrev:
Skal teste den på søndag, så vi får se. Fungerte perfekt som sous vide maskin i alle fall!

Litt usikker på hvor kraftig den er da, koblet til 3 av 4 elementer og da klikket en SSR på 25A, veldig rart. Mistenker produksjonsfeil på SSRen. Med 2 elementer koblet til gikk i alle fall ikke sikringen på 16A.

SSR bør helst værre en del overdimensjonerte, veit ikke om det kan være grunnen. Ellers så er sikringer trege (som regel, sjekk bokstaven på sikringa di), men det tror jeg ikke SSR er. Dersom hvert element f.eks er 2 kW, som trekker rundt 10 A, kan det godt hende en 16A sikring holder en stund med to elementer, mens en SSR på 25A ryker med en gang med 3. :)

Høres ut som en slags HERMS-løsning du har - Heat Exchanged Recirculating Mash System. Det betyr at vannet sirkulerer fra mesken, gjennom et rør nedsenket i et vannbad. Vannbadet varmes så opp av varmeelementer slik at vørteren får bra temperatur på veit ut av rørsløyfa og tilbake over mesken. Ser ut som en bra patent du har med de espressoelementene!

Jeg har bestilt en 40A SSR, men hadde flere 25A liggende heldigvis.

Kursene her jeg bor akkurat nå er temmelig dårlige, merker at lysene dempes/blinker når espressomaskinen varmes. Den vet jeg er 1800W.

Burde sikker ha hatt en gassbluss for å koke opp vørteren, men får prøve komfyren denne gangen. Er bare 25L og jeg har noen kW å tilføye litt her og der.

Tilbake
Topp