Freddys nye bryggehus

bumpibjørn:)
Meget kult utstyr, Freddy! -men det bordet.. har du kjørt noen analyser på vekt vs tyngdekraft? :p
 
Treig skrev:
bumpibjørn:)
Meget kult utstyr, Freddy! -men det bordet.. har du kjørt noen analyser på vekt vs tyngdekraft? :p

hehe Jeg bygger så solid at det opplagt ikke er behov for å gjøre styrkeberegninger.
 
Kanskje på tide å oppdatere med litt bilder.

Det var en lang og fryktelig vinter med så altfor lite fremdrift grunnet jobb, en gedigen ungeflokk og altfor liten plass i garasjen. Det siste fikk jeg rettet på i vår og da blei det endelig litt fremdrift igjen.

Et av de oppgraderingene jeg dristet meg selv utpå var å få til PID-regulatorer. Etter å ha vinglet over hva jeg skulle bygge endte jeg opp at jeg skulle ha meg et HERMS-opplegg. Siden jeg da allerede hadde kjøpt inn en puslete Therminator så fant jeg ut at dette var midt i blinken til å holde konstant temperatur på mesk og faktisk også skyllevann. Bildet nedenfor viser mine første forsøk på hvordan PID-regulator fungerte.

[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
En "cornflakes-boks" ifra Europris fungerte som test-medium og endte faktisk opp som en komponent i bryggeanlegget.


[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
En lekker grå boks i ekte plastikk ifra Biltema passet fint som et kontroll-skap.

[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
Og SSR-relèene tok litt plass, så det ble trangt innvendig.


[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
En annen ting jeg fant ut som var ekstremt praktisk var verktøyvogn!

Her er det plass til alle tenkelige reservedeler og verktøy!  ;D

[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
Jeg var også heldig å komme over et brukt kjølerom. Dette hadde vært brukt til testing av kjølemaskiner.

Det var et modulbasert system som var lett å plukke fra hverandre og sette sammen igjen.
 

Vedlegg

  • DSC00346.JPG
    4,1 MB · Sett: 1.562
Det hullet i veggen måtte jeg skjære ut. Og utrolig nok så passet den biten til det hullet som var i taket! Kun litt gaffateip og Sikaflex var kjølerommet i perfekt stand!

[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
Selvfølgelig fikk også skapet temperatur-kontroll. ATC 800+ sammen med en frostvakt ifra Biltema. Varme-elementet ifra Biltema kostet vel den svimlende sum av 129,-

Innvendig ble det trangt med ledninger i den plastikk-boksen der også.


[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
Når alt var satt sammen var det med stor glede jeg kunne sette igang en gjær-starter!

Gass-brenneren var kanskje en smule over-kill, men jeg har kun induksjon på kjøkkenbenken.

[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
Og ønsket temperatur på gjæringen er kun et tastetrykk unna!


[vedlegget ble slettet av en administrator.]
 
Freddy skrev:
..., en gedigen ungeflokk og altfor liten plass i garasjen. Det siste fikk jeg rettet på i vår og da blei det endelig litt fremdrift igjen.

ehh.. jeg antar det var garasjen som ble utvidet ja?..hehe.. likte at ett av dine kriterier på husjakten var større garasje!
jeg må notere slike ting ned til neste gang jeg skal ut på husjakt..
"Stue, Gutterom og Bryggeri".. -alt annet kan sjefen velge
 
Tilbake
Topp