Freddys nye bryggehus

Holy Shamrock Batman - det der så lekkert ut. Jeg lukter hjemmebryggeraften/fest hjå han Freddy (pueddy please with sugar on top).
 
Det har vært noe fremdrift i helgen.

Jeg fant et ødelagt IKEA-bord med rustfri topp som jeg likevel skulle rydde vekk. Det ble endel tanke-virksomhet før jeg endte opp med denne enkle løsningen. Det å ha alle tre kar over hverandre vill jeg endt opp med et skyhøyt system.

Om platekjøleren kan jeg si som en anerkjent bilprodusent, arealet er tilstrekkelig!
 

Vedlegg

  • Demontert_ødelagt_IKEA_bord.jpg
    Demontert_ødelagt_IKEA_bord.jpg
    43,9 KB · Sett: 1.749
  • Stativ_ferdig.jpg
    Stativ_ferdig.jpg
    45,3 KB · Sett: 1.750
  • sil_bunn.jpg
    sil_bunn.jpg
    2,2 MB · Sett: 1.827
Du setter i gang de ideer som jeg går rundt å tenker på.
Men det er jo kjempebra, for da får jeg bare tegninger og bilder av deg når jeg skal sette igang med mitt :)
hehe.

Knallbra oppsett. Skal bli kjekt å se det i aksjon:D
 
Dette ser jo kjempebra ut.

Jeg og en kollega prøver å få i gang et brukbart kjellerbryggeri på Roaldsøy også.
Men du får vårt bryggeri til å virke puslete  ;)

Mulig vi kommer og spionerer litt nedpå brygga di en dag  :biersmile:
 
Bryggeri på Roaldsøy? Det er jo ikke mange steinkastene unna. Kanskje jeg skal snike litt i vinduene :)
 
Ser ut som du får et fantastisk bryggeri - helt rått  :)

Freddy skrev:
Det ble endel tanke-virksomhet før jeg endte opp med denne enkle løsningen. Det å ha alle tre kar over hverandre vill jeg endt opp med et skyhøyt system.

Slik har jeg 3 "kar" i høyden. det blir ikke så veldig høyt...
 

Vedlegg

  • Ramme.jpg
    Ramme.jpg
    23 KB · Sett: 1.515
Fin fint system det der, noe ala det jeg tror jeg ender opp med i bodbryggeriet. Tenker dog å ha et meskekar i rustfritt med silbunn slik at jeg kan stegmeske.
 
Flott oppsett dette Vikste!

Jeg ville nok også foretrukket å ha alle tre over hverandre... Kan være en stor fordel at man ikke gjør seg avhengig av å ha pumper til. Men høyde på hhv. kokekar, meskekar og HLT er 60, 50 og 50cm. + 30cm for gasskokeren. Da er det allerede minimum 1.90 høyt...
 
Aleksander_B skrev:
Har det skjedd noe nytt i det siste da Freddy? :)

Det har vært litt stillstand en stund. Jeg sjekker postkassen hver dag. Venter på endel triclamp-fittings. Etter å ha sett disse var det ingen vei tilbake.  :bank2:
Sendinger ifra over Dammen tar av og til aaaaaaltfor lang tid.

Ellers har jeg fått koblet opp og testet PID-regulatoren for mesketemperaturen. Det blir et ekte HERMS-oppsett der varmen overføres gjennom en varmeveksler. Ulempen blir at jeg trenger to pumper.
 
Ja, triclamps er vel høyest på bling faktoren. De er sexy! (Husker beistene Mike balerer med)

Du må legge ut bilde av bryggeutstyret. Har vel egentlig kun fått sett gjæringstankene :)
 
Utrolig kult at du "Satser" slik Freddy. Hvem skulle trodd at jeg tenker på brygging hver gang jeg kjører til Hundvåg etter du startet denne tråden? Det som er utrolig kjekt er å lage noe selv, enten som jeg i liten skala eller som du i større skala. Tilfredsstillelsen ligger i anerkjennende nikk fra venner som smaker på resultatet. Og da kan en brygge en større batch og invitere på en større fest noen ganger i året.

Brygging har for min del blitt mye mer enn det jeg trodde når jeg begynte med et ølsett for mindre enn et år siden.
 
Hvordan er statusen på prosjektet Freddy? Har du blitt ferdig med bryggeriet og fått testet den koniske gjæringstanken?
 
Det har vært litt fremgang på selve bryggeutstyret. Jeg legger ut flere bilder i løpet av helgen.
Den lille tilmålte fritid har gått med til å forlenge bryggen.

Ellers har det vært et problem å finne et egnet skap for den koniske gjæringstanken... Den er bittelitt større enn de fleste kommersielt tilgjengelige kjøleskap som er på markedet.  :bank2:  :bank2:  :bank2:

Etter å ha grublet lenge over problemet har jeg funnet på en løsning. Jeg får finne meg en gammel fryser og snekre en godt isolert kasse som jeg setter over. På dette punktet ligger jeg etter skjema ja.
 
Freddy skrev:
Driver man med bedriftsøkonomiske analyser for alt en foretar seg privat ender man opp med et veldig trist liv.


Alle kan ikke vinne i lotto.
Men la Freddys ord kan bli årets motto!
 
Tilbake
Topp