Freddys nye bryggehus

oeng skrev:
Freddy skrev:
Her er straineren demontert. Slangeklemmen er ikke med på bildet.

Flensene i hver ende er 1.5" triclamps. Mens den som holder delene sammen er en feitere triclamp.

Freddy

Flott oppsett og flotte bilder!
Er det 0,2mm eller 0,3mm filterpose du bruker i straineren?
Har du sett noe problemer med at straineren med filterpose stopper opp eller reduserer flowen i vesentlig grad?

Jeg bruker 0.3mm filterpose. Jeg har hatt fullstendig stopp før engang da jeg brukte March-pumpe. Jeg bruker nå en pumpe som heter Novax25 og denne drar godt i vei. Så jeg føler ikke at filterposen ”bremset” mye ved bruk av denne pumpen. I motsetning til March-pumpen klarer Novax-pumpen å suge. 
 
Jeg bruker nå en pumpe som heter Novax25 og denne drar godt i vei. Så jeg føler ikke at filterposen ”bremset” mye ved bruk av denne pumpen. I motsetning til March-pumpen klarer Novax-pumpen å suge. 

[/quote]

Novax25 har en perfekt flow for meg når jeg skal oppgradere neste gang, takk for tipset.
Struper du ganske enkelt utgangen for å kontrollere flowen, eller bruker du en frekvensregulator?
 
oeng skrev:
Novax25 har en perfekt flow for meg når jeg skal oppgradere neste gang, takk for tipset.
Struper du ganske enkelt utgangen for å kontrollere flowen, eller bruker du en frekvensregulator?

Her har jeg faktisk ikke brukt noe som helst. Jeg hadde full flow på pumpe og kjølevann. Og traff rett på ønsket gjæringstemperatur med en gang. På trykksiden ifra varmeveksleren hadde ca. 3.5m med 1/2" slange som bremset frem til gjæringstank. Så her var det rett og slett flaks!  ;D

Om man skulle ha behov for å redusere flow er det enkleste og billigste å bruke en kuleventil på trykksiden. Frekvensregulering er det skånsomme alternative for pumpe og motoren. Men selv de rimeligste frekvensomformerne koster mye mere enn pumpa. Så dette utgår nok for de fleste.
 
Jeg forstår at noen bilder ble slettet pga. MB-størrelsen på bildene. Er det noen mulighet for at jeg kan legge inn (/ evt. redigere) igjen innlegg med å legge til krympede bilder?
 
Bilder forsvant i byttet mellom webhotell. Det jobbes med å få bildene på plass. Har ikke helt festa grepet der enda. Du må bare legge inn bildene igjen om du ønsker dette :)
 
Kunne du ikke legge inn noen bilder i ny post da? Ble nysgjerrig etter svært mange komplimenter!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Beklagar OT Freddy, men, hadde det vore mogeleg å gi oss tilgang til redigering av eigne postar utan tidsavgrensing slik at vi kan rette opp bilder i gamle postar? Iallefall i eigne trådar?
Pr. no er det vel berre moderatorar som kan fikse sin eigen tråd lenger tilbake i tid?

Flytt denne gjerne til bedre egna tråd om det høver best.
 
Tilbake
Topp