Fryseboks og UT-200 eller STC-1000

Vil du bruke UT-200 eller STC-1000 til å gjære/lagre i en fryseboks


  • Totalt antall stemmer
    36
Jeg har brukt å teipe fast sensoren til en flaske. Det skal sies at jeg har hatt 3-5 kasser med øl stående i fryseren og ikke bare 2 dl med saltvann, så det er mer væske å absorbere den temperaturforandringen. Med så små mengder vil man nok ende opp med å overskyte temperaturen.

Og for all del, forsikre deg om at proben ikke har mulighet for å falle ut av fryseren. Mistet 2 kasser for ikke lenge siden på grunn av at proben lå på utsiden av fryseren.

Edit: Fest proben på de nederste flaskene slik at du er sikker på at det ikke blir for kaldt i bunnen
 
Ok, gode tips fra noen med erfaring. Til info så har jeg nå 4x19L + 2 kasser 0,5 så det burde være nokk masse til å absorbere, samt avgi temperatur. Har nå satt UT-200 til å jobbe mellom 5 og 4 grader. Kontrollmålerene i saltvann sier at tempen går opp. Proben henger fortsatt i luft, skal vurdere omjeg isolerer den nå før jeg tørner inn eller om jeg lar hele sulamitten stå til jeg tørner ut i morgen.

Takk for gode erfaringer, tror det her løser seg nå med sensoren på utsiden av noe. Skal forsøke å se hvor nært -1 jeg kan ligge uten at kompressoren må starte for? ofte!
 
Tilbake
Topp