Fryser til 4 fat

Jakter fryser til 4 fat. Lurer på denne

iiglo BD-200​

Noen som har den og funker det? Andre tips? Mål er vel 39,5 bred, men det går vel å snike de sikksakk inn?
 
Sist redigert:
Husk å ta høyde for (pun intended), forhøyningen i bunn der kompressoren sitter:

«Fryseren har en forhøyning i bunnen på den høyre siden (til fryseelement/kompressor). Denne forhøyningen er 21 x 39.5 x 21 cm.»
 
Relatert til keezer:
Temperaturkontroll er InkBird det beste til oppgaven?
Proben i vann?
Hvilke temp har dere den innstilt på og hvor mange grader på temp.delay før den slår inn igjen?
Blir det mye av og på? Tenker på levetiden til kompressoren på frysa.
@Jørgen O @Marius K.
 
Husk å ta høyde for (pun intended), forhøyningen i bunn der kompressoren sitter:

«Fryseren har en forhøyning i bunnen på den høyre siden (til fryseelement/kompressor). Denne forhøyningen er 21 x 39.5 x 21 cm.»
Takk. Det har eg. Har fat på 9 liter som sikkert passer på toppen der.

Har sendt mail til Komplett for fullstendig innvendige mål.
 
Husker ikke innvendige mål og som du ser er det trangt å komme til å få tatt noen mål nå :p

Men skal gi det et forsøk senere i kveld hvis jeg ikke glemmer det.

Det hadde nok ikke gått med konverterte pin lock fat med større diameter enn ekte ball lock fat :p
 
Husker ikke innvendige mål og som du ser er det trangt å komme til å få tatt noen mål nå :p

Men skal gi det et forsøk senere i kveld hvis jeg ikke glemmer det.

Det hadde nok ikke gått med konverterte pin lock fat med større diameter enn ekte ball lock fat :p
Bekalg min dumhet men, "konverterte pin lock fat"? Mine ser rimelig like ut som dine. AEB.
 
Bekalg min dumhet men, "konverterte pin lock fat"? Mine ser rimelig like ut som dine. AEB.

Standard ball lock fat (den koblingen vi er vant til) er 8,5" i diameter. Pin lock fat blir ofte konvertert til ball lock koblinger for det er lettere å selge men disse er 9" diameter som standard. Så en må være obs når en kjøper brukte/overhalte fat da den forskjellen kan bli et problem.
 
Relatert til keezer:
Temperaturkontroll er InkBird det beste til oppgaven?
Proben i vann?
Hvilke temp har dere den innstilt på og hvor mange grader på temp.delay før den slår inn igjen?
Blir det mye av og på? Tenker på levetiden til kompressoren på frysa.
@Jørgen O @Marius K.

Tja, jeg bruker inkbird, men du kan vel like gjerne bruke en stc-1000 om du vil.

Mener jeg har stilt inn min på 4,5 grader, også har jeg stilt den inn slik at den starter å kjøle på 6,5 grader. Delay på maks, men den bruker uansett mye lenger tid på å gå fra 4,5 til 6,5 grader enn maks delaytid på inkbird. Proben er teipet på utsiden av en 0,5 liters brusflaske med vann. Kompressoren går ikke mange gangene per døgn.
 
STC-1000 virker utgått, også må en klippe og skru ledninger. Mangrove Jacks har også en temperaturstyrer ser jeg, bruker Inkbird på gjæringsskap og fornøyd med den, blir nok en til da
 
Relatert til keezer:
Temperaturkontroll er InkBird det beste til oppgaven?
Proben i vann?
Hvilke temp har dere den innstilt på og hvor mange grader på temp.delay før den slår inn igjen?
Blir det mye av og på? Tenker på levetiden til kompressoren på frysa.
@Jørgen O @Marius K.

Jeg har en stor kistefryser jeg bytter på å bruke som gjæringskammer og kjøleskap. Jeg teiper fast og isolerer temperatursensoren på henholdsvis gjæringskaret eller (langt nede på) et fat med øl. Temperatur +/- 0,4 grader og 4 minutters delay, tror jeg.

Siden fryseren står i romtemperatur, og jeg aldri har behov for å gjære på høyere temperatur enn det, har jeg aldri varmekilde tilkoblet.
 
Da ble det impuls-prosjekt på meg, keezer. @RealGone kjøpte du den du linket til? Det gjorde jeg.. Størrelsen virker fin, om den har plass til 3 eller 4 fat er ikke så viktig for meg. Jeg begynner i i hvert fall med 2stk tappekraner, har jo en kegerator!

Må også spise ordene mine om at STC-1000 virker utgått, Brewshop selger jo denne til hyggelig pris og jeg tenker det blir pent å ha den i kragen på keezeren, det er vel strengt tatt også en Inkbird, samt MJ temperaturstyrer er jo også en STC-1000!
Er det forresten 48x148mm som er vanlig å bruke her?
 
Da ble det impuls-prosjekt på meg, keezer. @RealGone kjøpte du den du linket til? Det gjorde jeg.. Størrelsen virker fin, om den har plass til 3 eller 4 fat er ikke så viktig for meg. Jeg begynner i i hvert fall med 2stk tappekraner, har jo en kegerator!

Må også spise ordene mine om at STC-1000 virker utgått, Brewshop selger jo denne til hyggelig pris og jeg tenker det blir pent å ha den i kragen på keezeren, det er vel strengt tatt også en Inkbird, samt MJ temperaturstyrer er jo også en STC-1000!
Er det forresten 48x148mm som er vanlig å bruke her?
Nei eg har ikkje bestilt enda. Fint å lese at du har god erfaring. Får vel byttet/returnert om nødvendig, men det er et styr med så store ting.

Men, kan eg spør om du da vet eller kan måle indre mål?
 
Kjøpe denne:
581CA773-D17F-428E-AD31-E202408870C9.jpeg
(Kabel&kontakter hadde jeg liggende, og skal byttes til noe med høyere dimensjon)
Kosta noen tiere på Wish. Er rate’a til 1500W. Har undersøkt modellnavnet, er fra en stor kinesisk produsent, innmaten brukes vistnok mye i kinesisk/asiatiskprodusert elektronikk, samt indistruell produksjon. Ville ikke drømt om på å bruke den innendørs, men vurderer å montere en par i ett flammesikret skap/boks, og styre noen kjøleskap/frysere i garasjen. Har testet, de er overraskende presise. Har bare on/off, (for keezer, feks on:4C off:3C) ....
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp