olavgn skrev:Har ikke mer kontroll på temperaturen på kjøleskapet, drikker heller litt treigt, så når den raskt fin temperatur
neslekkim skrev:det er 3 fot pr meter da, så 8.2 kr pr meter for den tykkveggede, og 4 kr meter for den andre, så det blir nok rimelig.
Dette er jo bare slenge pålasset ting, det var primærbestillinga sist var magnetrøreren og perlicken, denne gangen er det en fet(tror jeg) CO₂ regulator..
Neste bestilling blir vel et tappetårn.. kanskje..
neslekkim skrev:Selvsagt har jeg bestilt regulator fra USA , når du får en veggmontert regulator, med 4 regulerte utganger for ca 1100 (+mva+frakt) så er det et lett valg, spesielt når leverandør leverer Europeisk mutter.
Se her:
http://www.kegkits.com/Merchant2/me...uct_Code=JO60-H4-K44BC&Category_Code=WMReg-4
Les den røde teksten, DIN 477.6 er jo standarden her såvidt jeg mener å ha funnet ut..
Henning1 skrev:neslekkim skrev:Selvsagt har jeg bestilt regulator fra USA , når du får en veggmontert regulator, med 4 regulerte utganger for ca 1100 (+mva+frakt) så er det et lett valg, spesielt når leverandør leverer Europeisk mutter.
Se her:
http://www.kegkits.com/Merchant2/me...uct_Code=JO60-H4-K44BC&Category_Code=WMReg-4
Les den røde teksten, DIN 477.6 er jo standarden her såvidt jeg mener å ha funnet ut..
Ja, med europeisk mutter er det selvsagt en annen sak :ilike: Var ikke klar over at det var mulig å bestille dette. Snasen regulator, det må jeg si!
neslekkim skrev:Håper det ,og jeg har sjekket, så jeg kan etterbestille klokker som jeg kan montere i den om jeg vil ha flere utganger, blir jo nesten billigere enn å kjøre ren CO₂ manifold dette
arve.thue skrev:neslekkim skrev:Håper det ,og jeg har sjekket, så jeg kan etterbestille klokker som jeg kan montere i den om jeg vil ha flere utganger, blir jo nesten billigere enn å kjøre ren CO₂ manifold dette
Så om du ønsker 8 tappelinjer så bare bestiller du 4 klokker til?
arve.thue skrev:Men hvorfor en slik løsning fremfor en ren manifold?
Trenger du forskjellig trykk på alt øl? Ville vel spart mye kroner om du kjørte med manifold samt en eller to klokker eller hvor mange individuelt trykksatte kegs du har.
arve.thue skrev:Jaja da ble jo prisen nesten lik da. Tenkte jeg så manifolder til under 50$ på kegkits. Men regulator måtte du jo også hatt så like greit gjøre ting skikkelig.
Karbonerer du stout med n2 og O₂ blanding? Tenker på den deilige følelsen av feks en Boddingtons Pub Ale fra boks, når du heller over i glass så ser du det tykke deilige skummet og det er jo langt mindre karbonert enn feks vanlig pils på boks. Og på Boddintons boksene brukes det jo nitrogenkapsel for å gi riktig stout følelse.
En kan vel få n2 og O₂ ferdig blandet på Yara?
olavgn skrev:Takk for mange gode svar! Spørs om jeg ikke vil forsøke å kutte litt etter litt ned på lengden på ølslangen i løpet av morradagen for å se hvordan det forandrer seg. Vel, dersom det ikke alt har løst seg etter å ha stått på 0,8 bar gjennom natta, da.
Bjarte H skrev:Ser ut som at du har bra volum på tappinga. Reservedelskrinet ditt er forresten helt rått ;D
arve.thue skrev:På vårt fellesbryggeri som er under bygging/planlegging får vi stadig tilbakevendende signaler fra det svake kjønn om at vi må avsette plass til cider og rusbrus slik at det også finnes på tapp. Der ut som vi må gi etter for presset.......er det forresten noen som har laget Cider selv? Rusbrus kan vi vel alltids klare å snekre sammen om en titter på vanlige drink-oppskrifter e.l. og så kan en jo bare karbonere. Men Cider blir det bra som hjemmebrygg eller blir det like trist som hjemmelaget vin ble på 90 tallet?