Gjæring stoppet på 1021

Mitt 2. brygg. Skotsk 80 skilling. OG 1051. Gjæring startet med en gang. Stor aktivitet. Etter 4,5 døgn rolig aktivitet SG 1021, tykt gjærlag på topp. 7. og 8. dag også SG 1021. Jeg har øket romtemperatur siste to døgn til 23 grader. Nå etter 8 dager er det fortsatt et tykt gjærlag på topp og må vel kalle det FG 1021. Skal det være tykt gjærlag visst det er utgått? Gjær Edinburgh ale wlp 028.
 
Lyder veldig kjent fra min erfaring med Edinburgh gjæra. Den er bra treig og jeg har sett det tykke gjærlaget på dag 10 osv. Pleier å la brygga mine med wlp 028 stå i 3-4 uker
 
Jeg lar de med denne gjæra stå på 21 grader etter den første uka. Gjærlaget har alltid forsvunnet før jeg flasker
 
Har også brygget en 80 shilling. Samme erfaring som deg. Vår OG var 1,050. Etter tre uker står den på 1,022. I følge oppskrifta skulle OG vært på 1,052 og FG på 1,015. Vi mesket på 70 grader i følge oppskrifta. Vi brukte us05 gjær. Lurer på om jeg skal tilsette litt sukker, eller brew enhancer for å få et litt tørrere øl.
 
Di to siste brygga mine stoppa også på 1.020, lot begge 2 stå i 21 dager.
Jeg har gjæringskap, og brukte Us-05 gjær. Krysser fingra på at jeg ikke kommer hjem til knuste flasker over hele gjesteroms gulvet
 
Di to siste brygga mine stoppa også på 1.020, lot begge 2 stå i 21 dager.
Jeg har gjæringskap, og brukte Us-05 gjær. Krysser fingra på at jeg ikke kommer hjem til knuste flasker over hele gjesteroms gulvet
Hva slags brygg var det? 80 shilling?
 
Tilbake
Topp