Eg har til no bryggja med tørrgjær, men vil no prøve med færsk. Eg har en pakke Wyeast 1084, og må lage gjærstarter. Eg vil brygge 21 l porter i helga og har ikkje tilgang til spraymalt eller maltekstrakt. Går det like greit å lage starter på en vørter med vanlig malt?
Du kan også bruke vørterøl fra butikken. Da slipper du å koke starteren også, i følge kilder her på forumet. Moss maltekstrakt er vel også greit til starter.
Eg har til no bryggja med tørrgjær, men vil no prøve med færsk. Eg har en pakke Wyeast 1084, og må lage gjærstarter. Eg vil brygge 21 l porter i helga og har ikkje tilgang til spraymalt eller maltekstrakt. Går det like greit å lage starter på en vørter med vanlig malt?
Takk for kjappe svar (på dette forumet er det alltid like imponerande respons!). Det er vel ikkje noken grunn til å bruke humle, og kokinga blir vel berre 15 min for desinfisering?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.