erikraude
Norbrygg-medlem
Det er jo et viktig poeng, som jeg mistenker at blant annet bryggselv har forstått. Det er verdt å ha noen produkter på hylla som går i minus, eller ihvertfall i null, hvis de sørger for at du får solgt de tinga du går i pluss på. Å være en one stop shop er en klar markedsfordel. Jeg kjenner jo på det sjøl. Bryggeland har (eller ihvertfall hadde) noen produkter jeg hadde lyst på, men når jeg uansett måtte til bryggselv for å komplettere handelen var det ikke så ofte jeg la turen innom Grünerløkka/Ila.hssj - ikke si sånt.
Nå bygger jo kapitalismen på ideen om fri konkurranse på et fritt marked + et par andre enda mindre realistiske forutsetninger. Men det funker jo likevel tross alt på et vis. Og blårussen som sitter og styrer med økonomien, burde kanskje skjønne at en del varer som en ikke tjener på, likevel kan være veldig bra for geskjeften fordi at om en ikke har dem, så handler folk heller hos den smarte konkurrenten som har dem.