Ååå ja, nei er fullstendig enig at det er jo klassisk overdrevet og føler jo det er en som har jobbet i clean rooms osv. men som liker å brygge.
Men det ser jeg ikke på som rart. han referer ofte til akademiske verk innen feltet så er jo lett å se han er universitetsutdannet. Han er fra Maryland (NSA f. eks.), og en del milorg, sigint holder til der og var vel ikke då langt vekke fra MIT heller. Men uansett, det føler jeg man må jo ha evnen til selv å bedømme ('micromanagement' kontra 'spytt i hånda og dette blir bra'). Det som er viktig likevel, er referansene og de faktiske detaljene han både gir eksempler av eller forklarer.
Jeg er selv personlig av typen "hiv katten i kjela, gaul mot månen, hamre kjelen med brekkstang så kommer dette til å bli bra, veittu". Det betyr ikke at mikrobiologiske faktumer opphører
S[nn, litt letteren enn på mobil. Uansett, vitenskapsmenn er jo reduksjonister som du vet og har en tendesn til å ikke ha peiling på det holistiske bildet alltid ,) Men han har jo kanskje noe 'svevende' ideer om shear stresses (jeg vet ikke hva dette heter på norsk siden jeg studerte alltid på engelsk, inkl. i Norge etter ungdomsskolen ihvertfall). Men at det som er viktig er å ryste slik at den termodynamiske energien øker (og temperatur da), r helt riktig. I fasediagramer vil man forså hvorfor dette er helt sant. Rystinga øker dislokasjoner i molekylære lattiser og øker da diffusjonsmengden for molekyler å vandre. Dette gjelder også på makrobiologiske elementer, som f.eks gjær. Men igjen, er dette for å øke gass/væskegrensesnittet grunnet diffusjon.
Ingenting spesielt her, kun grei visdom. Om magnetrører vs. shake har allverdens å si, ja det er jeg enig at begge får helt sikkert mer enn nok.
Man kan ikke vite uten mikroskoper og lab om man får 150 millarder, 200 eller 275milliarder levende aktive gjærceller i en blanding si. Men jeg synes det blir litt overdrevet å påstå han skriver mye tull.
Men vitenskapmenn er jo det da.. Husker noen amtører (vitenskapsmenn) som var på en øy med de innfødte som kunne 'kalle haier'.. Programmet kalte DEM for ekspertene og ikke han som faktisk VAR eskperten.. disrespect man... disrespect. Typisk urbane moderne mennesker. Jada, de har mer data osv. men det gjr ikke dem til ekspertene. Så der er jeg enig, som en generalist, at detaljstyringa selv om riktig blir ofte overrstyrt av empiriske hjemmemetoder.
ja ja.