Gjennomføring av ledninger gjennom kjøleskap-vegg

@msevland, skulle vi prøve å pimpe kjøleskapet til @Staro med en luksusgassgjennomføring? Jeg kan ofre to cartridge fittings hvis du kan lage stl og printe denne:
StaroFridgeBulkhead.PNG
Vet ikke om det funker asså, men hadde vært morsomt å prøve.
 
@msevland, skulle vi prøve å pimpe kjøleskapet til @Staro med en luksusgassgjennomføring? Jeg kan ofre to cartridge fittings hvis du kan lage stl og printe denne:
Vis vedlegget 38328
Vet ikke om det funker asså, men hadde vært morsomt å prøve.
@msevland Si ja! :D

Får i så fall prøve med en ikke full beholder med CO2, bare sånn i tilfelle.

Dere må jo selvfølgelig komme via kollektivtransport å overrekke den personlig. Så skal jeg hente opp noe fra den innerste krok i kjellern, så kan vi drikke oss utover derifra :)
 
Sist redigert:
@msevland, skulle vi prøve å pimpe kjøleskapet til @Staro med en luksusgassgjennomføring? Jeg kan ofre to cartridge fittings hvis du kan lage stl og printe denne:
Vis vedlegget 38328
Vet ikke om det funker asså, men hadde vært morsomt å prøve.

@msevland Si ja! :D

Får i så fall prøve med en ikke full beholder med CO2, bare sånn i tilfelle.

Dere må jo selvfølgelig komme via kollektivtransport å overrekke den personlig. Så skal jeg hente opp noe fra den innerste krok i kjellern, så kan vi drikke oss utover derifra :)

Nei, altså! Ser at jeg jeg må revurdere min egen uttalelse her:
Nei, nei, bare stjel. Du begynner å nærme deg noe som jeg liker nå :)

Nå blir det vel mye stjeling her.
Luksusgassgjennomføring må jo selvfølgelig testes ut i mitt kjøleskap. Veggen er 39 mm tykk.
 
@msevland Si ja! :D

Får i så fall prøve med en ikke full beholder med CO2, bare sånn i tilfelle.

Dere må jo selvfølgelig komme via kollektivtransport å overrekke den personlig. Så skal jeg hente opp noe fra den innerste krok i kjellern, så kan vi drikke oss utover derifra :)
Halvfull beholder, full rulle og tømt kjeller! :D
 
2a459c79b2ce28685cec05028141e564.jpg

Tanken er at man har to halve rør som ledninger legges inn i. Endestykker er store for p dekke hullet i veggen på begge sider. Alt printes med gjenger
 
2a459c79b2ce28685cec05028141e564.jpg

Tanken er at man har to halve rør som ledninger legges inn i. Endestykker er store for p dekke hullet i veggen på begge sider. Alt printes med gjenger
Hvorfor er røret todelt? ledningene må vel uansett gjennom hullet i endestykkene?
 
Man kan lage rør med tykke vegger slik at man får ting gjennom endestykkene
Ny tegning kommer...
 
2a459c79b2ce28685cec05028141e564.jpg

Tanken er at man har to halve rør som ledninger legges inn i. Endestykker er store for p dekke hullet i veggen på begge sider. Alt printes med gjenger
Hva om du printer 2 deler:
Første del som består av Ytre endestykke med rør, der røret er gjenget på enden.
Andre del som er Indre endestykke. Gjengene på røret går såpass langt innover røret at når man skrur på Indre endestykke så håndteres ulike vegg tykkelser. Da vil det stikke litt rør ut på innsiden, men det gjør ikke noe (kan kappes om man vil)

Lurt? eller noe jeg ikke tenker på her?
 
Hvorfor er røret todelt? ledningene må vel uansett gjennom hullet i endestykkene?
Man kan også lage innerdiameter i røret stor. Med et todelt rør, kan man legge skum / isolasjon inni før man skrur det fast for å hindre kuldetap
 
Dersom du ønsker å masseprodusere(les: lage flere(ikke 1000)) disse i bytte mot "noe" kan du jo lage de etter samme prinsipp som billige ventilasjonskanaler der det ene røret går inni det andre. Så kan man bare kjapt lime det når man dutter det inn fra hver side. Eller som @LarsUlv beskriver med han/hun gjenger på røret likt som på boltene man fester låser og håndtak på dører med. Da vil det kunne passe på mange tykkelser. Og hvis samme endestykke hadde vært tilpasset så man kunne dytte inn en JG-kobling som den @Oberstbräu lenket til så hadde du hatt et produkt både @LarsUlv, jeg og mange flere ville kjøpt! Om du ønsker å drive business med dette er jo heller ikke helt uvesentlig...
 
Sist redigert:
Problemet med koblinger og thermistor (STC-1000) er at det endrer motstand i ledningen og derfor påvirker temp.avlesning.

Men STC1000 leveres jo med forskjellig lengde på ledningen, som også vil påvirke motstanden. Vil det si at hver enhet er justert til en viss ledningslengde?
 
Jeg lager en modell (STL), som jeg legger tilgjengelig for 3D utskrift.
Dersom jeg skal lage en modell til noen, trenger jeg veggtykkelse på kjøleskap, OD og ID på røret.
 
Men STC1000 leveres jo med forskjellig lengde på ledningen, som også vil påvirke motstanden. Vil det si at hver enhet er justert til en viss ledningslengde?
Jeg vil anta det med mindre at ledningene har så liten motstand at det ikke teller. Loddepunkter og koblinger vil naturlig ha høyere motstand enn en sammenhengende ledning på 1 eller 3 meter
 
Tilbake
Topp